У статті проаналізовано науково-педагогічні погляди І.О. Рейнгарда (1921 – 2009) з проблем дидактики вищої школи, розкрито внесок ученого у розвиток даної галузі. З’ясовано, що основним напрямом його досліджень було впорядкування освітнього процесу у вищій школі. На думку вченого, чим складнішим є номенклатура і зміст навчальних предметів, чим більше різноманітних форм, методів навчання застосовується в навчальному процесі вищої школи, тим більшої впорядкованості він потребує. Науковцем було обґрунтовано специфічний для дидактики вищої школи принцип – принцип упорядкування навчального процесу у ЗВО. Складовими цього принципу було визначено раціонально організовану структурність, доцільну стандартизацію та оптимальну ритмічність навчального процесу. Реалізація принципу вимагала дотримання певних правил, які в свою чергу розкривали його зміст. Було запропоновано структурно-інформаційний підхід до розгляду форм і методів викладання, який, на думку педагога, сприятиме створенню науково обґрунтованої системи навчання у вищій школі. Особливу увагу І.О. Рейнгард у своїх роботах приділив методам навчання, які поділяв на дві групи: повідомляючі (традиційні) та проблемні. Не зважаючи на те, що саме проблемні методи спонукають студента до активної розумової діяльності, вважав, що у майбутньому ні перша, ні друга група методів не зможе претендувати на монополію. Висока якість і ефективність навчання буде досягнута лише за умови синтезу цих методів. Обґрунтував і впровадив інформаційно-психологічний підхід при вирішенні питань дидактики вищої школи. Вагомий внесок зробив у розвиток методу моделювання, зокрема, графічного моделювання. Розробляв граф-схеми алгоритмічного характеру як дидактичні моделі, що дають наочну картину діяльності викладача, яка має алгоритмізуватись, показувати йому конкретні шляхи її реалізації у всіх пропонованих варіантах. І.О. Рейнгард намагався створити систему, модель взаємовідносин, взаємодії викладача і студента, систему «викладач – навчальний матеріал (інформація) – студент», підкреслюючи провідну роль викладача в організації освітнього процесу, залежність успіхів у навчанні студентів від умілого керівництва саме викладачем їх навчально-пізнавальною діяльністю, у тому числі й самостійною.
The article analyzes the scientific and pedagogical views of I.O. Reinhard (1921 - 2009) on the problems of university didactics, the scientist contribution to the development of this field is revealed. It was found that the main area of his research was university educational process regulation. According to the scientist, the more complex content and nomenclature of the subjects are, including also variety of forms and methods used in education process, the more regulated this process should be. The scientist has explained a specific principle for university didactics – the principle of university educational process regulation. Reasonably set structure, targeted standardization as well as optimal rhythm of the education process have been determined as main components of this principle. Implementation of this principle required observance of certain rules which in their turn unfolded its content. Structural and information approach to the teaching forms and methods consideration was proposed, which, according to the scientist, will contribute to the creation of scientifically sound system of education at university. A special focus of the scientist was placed on education methods, which he divided in two groups - informative (traditional) and problem related. In spite of the fact that problem related methods stipulate intellectual activities of the students he believed that in future none of the methods would pretend to be monopolized. High quality and effectiveness of education can be only achieved through a combination of these methods. Information-psychological approach to the dealing of university didactics issues was proved and adopted. Significant contribution to simulation method, for instance, graphical simulation was made. Algorithmic flowgraphs like didactic models, which give clear picture of a teacher activity, that should become algorithm-driven were developed. This picture should show a teacher some specific ways for realization in any proposed option. І.О. Reinhard tried to create a system, relationships model, teacher-student interaction, a system of “teacher – training material (information) – student”, emphasizing the leading role of a teacher in the educational process, the dependence of student success on skillful teacher leadership, their learning and cognitive activity, including independent one.