У статті проаналізовано підходи науковців до тлумачення екологічної компетентності. Розглянуто поняття «еколого-педагогічні компетенції», «еколого-педагогічна компетентність майбутніх учителів біології». Еколого-педагогічну компетентність виокремлюється в окрему групу професійних компетентностей майбутніх учителів. ЇЇ формування розглядається як результат процесу підготовки студентів. Компонентами еколого-педагогічної компетентності є когнітивний, ціннісно-мотиваційний, емоційно-вольовий, діяльнісний. Згідно компонентів автором визначено еколого-педагогічні компетенції, якими має володіти майбутній учитель біології. Також сформульовано умови формування еколого-педагогічних компетенцій майбутніх учителів біології. Як складовий компонент еколого-педагогічної компетентності виокремлено готовність майбутніх учителів біології до еколого-педагогічної діяльності у школі. Визначено перспективи подальших досліджень означеної проблеми.
В статье проанализированы подходы ученых к толкованию экологической компетентности. Рассмотрены понятия «эколого-педагогическая компетентность будущих учителей биологии», «эколого-педагогические компетенции». Эколого-педагогическую компетентность выделяется в отдельную группу профессиональных компетенций будущих учителей. Ее формирование рассматривается как результат процесса подготовки студентов. Компонентами эколого-педагогической компетентности является когнитивный, ценностно-мотивационный, эмоционально-волевой, деятельностный. Согласно компонентов, автором определены эколого-педагогические компетенции, которыми должен обладать будущий учитель биологии. Также сформулированы условия формирования эколого-педагогических компетенций. Как составной компонент эколого-педагогической компетентности выделена готовность будущих учителей биологии к эколого-педагогической деятельности в школе. Определены перспективы дальнейших исследований этой проблемы.
This article shows the approaches of scholars to interpretation of ecological competence. It is accounted the term “ecological and educational competence of future biology teachers”. Ecological and educational competence is a certain group of professional competences of future biology teachers. It’s formation is the result of students’ training process. Base components of the ecological and educational competence are cognitive, motivational, emotional and pragmatist. According to the components, the author defines ecological and educational competences which a future biology teacher should have. It is also formulated the formation conditions of ecological and educational competences of future biology teachers. Readiness of future biology teachers to ecological and educational activity at school is marked as an important component of ecological and educational competence. It is defined the perspectives of further researches of this problem.