У статті розглянуто особливості педагогічної діагностики, її відмінність від психологічної діагностики, поради щодо підбору діагностичного інструментарію. Згідно визначеної структури конфліктологічної компетентності запропонована комплексна діагностика рівнів сформованості досліджуваного феномена: когнітивно-рефлексивний компонент – методика дослідження міжособистісного сприйняття у кофліктній ситуації (А. Тащевої у модифікації О. Місенко); самооцінка кругозору з конфліктології (С. Калаур); визначення рівнів сформованості педагогічної рефлексії (О. Калашнікової); мотиваційно-ціннісний компонент – діагностика мотиваційних орієнтацій у міжособистісних комунікаціях (І. Ладанова, В. Уразаєвої); тест «Наскільки Ви толерантні?» (О. Тушканової); «Експрес-діагностика стійкості до конфліктів» (М. Фетіскіна, В. Козлова, Г. Мануйлова); операційно-корегувальний компонент – тест «Стиль поведінки в конфліктній ситуації» (К. Томаса); методика «Оцінка рівня компетентності у вирішенні конфліктів» (П. Хеппнер, І. Петерсен). Автором проведено експериментальне дослідження з використанням запропонованої комплексної діагностики, проаналізовано його результати.
В статье рассмотрены особенности педагогической диагностики, ее отличие от психологической диагностики, советы по подбору диагностического инструментария. Согласно определенной структуры конфликтологической компетентности предложена комплексная диагностика уровней сформированности исследуемого феномена: когнитивно-рефлексивный компонент − методика исследования межличностного восприятия в кофликтний ситуации (А. Тащевои в модификации А. Мисенко) самооценка кругозора по конфликтологии (С. Калаур) определение уровней сформированности педагогической рефлексии (А. Калашниковой) мотивационно-ценностный компонент − диагностика мотивационных ориентаций в межличностных коммуникациях (И. Ладанова, В. Уразаев) тест «Насколько Вы толерантны?» (А. Тушканов) «Экспресс-диагностика устойчивости к конфликтам» (М. Фетискина, В. Козлова, Г. Мануйлова) операционно-корректирующий компонент − тест «Стиль поведения в конфликтной ситуации» (К. Томаса), методика «Оценка уровня компетентности в решении конфликтов» (П. Хеппнер, И. Петерсен). Автором проведено экспериментальное исследование с использованием предложенной комплексной диагностики, проанализированы его результаты.
The article examines the features of pedagogical diagnostics, its difference from psychological diagnostics, and tips on the selection of diagnostic tools. According to a certain structure of conflictological competence, the next comprehensive diagnosis of the levels of formation of the phenomenon under study is proposed: a cognitive-reflective component - a methodology for studying interpersonal perception in a conflict situation (A. Tashchev as modified by A. Misenko) self-assessment of horizons by conflictology (S. Kalaur) determination of the levels of formation of pedagogical reflection (A. Kalashnikova) value-motivational component - diagnosis of motivational orientations in interpersonal communications (I. Ladanov, V. Urazaeva) test "How tolerant are you?" (A. Tushkanov) “Express-diagnostics of resistance to conflicts” (M. Fetiskin, V. Kozlov, G. Manuylov) corrective-operational component - test “Behavior style in a conflict situation” (K. Thomas), methodology “Assessment of the level of competence in conflicts resolving” (P. Heppner, I. Petersen). An experimental study was conducted using the proposed integrated diagnosis, and its results has been analyzed by the author.