Стаття присвячена одній з актуальних проблем підготовки фахівців з кібербезпеки – реформуванню та модернізації системи IT-освіти на рівні магістратури. Констатовано, що у сучасному інформаційному суспільстві спостерігається залежність розвитку економічної, політичної та соціальної сфер від інформаційної та кібернетичної спроможності країни. Основну увагу зосереджено на аналізі нормативно-законодавчої бази у галузі кібербезпеки різних країн. Наголошено, що необхідності удосконалення нормативно-законодавчого забезпечення щодо регулювання процесів створення єдиного кіберпростору та освітнього простору між країнами ЄС, що сприятиме об’єднанню зусиль з кібербнетичної безпеки країн-членів. Розглянуто найбільш важливі закони та підзаконні акти, що розробляються міжнародними організаціями для удосконалення професійної підготовки магістрів з кібербезпеки. Визначено напрями удосконалення, зокрема: оновлення змісту освітніх та освітньо-наукових програм; розроблення рамкової моделі компетенцій для фахівців у галузі кібербезпеки; посилення інтеграції IT-освіти й науки; академічне визнання магістерських освітніх програм у ЄС. Виокремлено основні вимоги ЄС до професійної діяльності та професійної компетентності магістрів з кібербезпеки. З’ясовано, що перспективними цілями інтеграції країн ЄС у галузі підготовки магістрів з кібербезпеки є досягнення найвищогно рівня професійної та академічної свободи, реформування IT-освіти.
Статья посвящена одной из актуальных проблем подготовки специалистов по кибербезопасности − реформированию и модернизации системы ИT-образования на уровне магистратуры. Констатировано, что в современном информационном обществе наблюдается зависимость развития экономической, политической и социальной сфер от информационной и кибернетической возможности страны. Основное внимание сосредоточено на анализе нормативно-законодательной базы в области кибербезопасности разных стран. Отмечено, что необходимости усовершенствования нормативно-законодательного обеспечения относительно регулирования процессов создания единственного киберпространства и образовательного пространства между странами ЕС, который будет способствовать объединению усилий по кибербнетической безопасности стран-членов. Рассмотрены наиболее важные законы и подзаконные акты, которые разрабатываются международными организациями для усовершенствования профессиональной подготовки магистров по кибербезопасности. Определенно направления усовершенствования, в частности: обновление содержания образовательных и образовательно-научных программ; разрабатывание рамочной модели компетенций для специалистов в отрасли кибербезопасности; усиление интеграции ИT-образования и науки; академическое признание магистерских образовательных программ в ЕС. Выделены основные требования ЕС к профессиональной деятельности и профессиональной компетентности магистров из кибербезопасности. Выяснено, что перспективными целями интеграции стран ЕС в отрасли подготовки магистров из кибербезопасности являются достижения наивысшего уровня профессиональной и академической свободы, реформирования ИT-образования.
The article deals with the problem of the professional training of Masters in Cyber Security, reforming and modernizing the IT education system at the level of master’s level. It is stated that in the modern information society the dependence of the development of the economic, political and social spheres on the information and cybernetic capacity of the country is observed. The main focus is on the analysis of the regulatory framework in the field of cyber security in different countries. It was noted that there is a need to improve regulatory support for regulating the processes of creating a single cyberspace and educational space between EU countries, which will help to unite efforts on the cyber security. The most important laws and regulations developed by international organizations to improve the professional training of Masters in Cyber Security are considered. Areas of improvement have been identified, in particular: updating the content of educational and educational-scientific programs; developing a competency framework for cyber security professionals; enhancing the integration of IT education and science; academic recognition of Master’s degree programs in the EU. The basic requirements of the EU for the professional activity and professional competence of Masters in Cyber Security are highlighted. It has been found out that the achievement of a high level of professional and academic freedom and reform of IT education is a promising goal for the integration of EU countries in the preparation of Masters in Cyber Security.