ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Андрущенко, Віктор Петрович | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T16:14:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T16:14:13Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Андрущенко В. Освіта без насильства / В. Андрущенко // Вища освіта України. - 2017. - № 3. - С. 7-12. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32223 | |
dc.description.abstract | Досліджується філософський сенс «насильства» та особливості його вияву в освіті, основні форми насильства в системі освіти та його подолання (викорінення) як завдання демократизації освіти. Автор стверджує, що з давніх часів освіта здійснювалась здебільшого як духовне насильство над особистістю. Дітей змалечку примушували в буквальному розумінні заучувати («зубрити») відповідні знання, жорстко контролювали процес освоєння норм релігії, моралі та культури, відхилення від яких розглядалось як свавілля і каралось від простого побиття різками до відКлючові лучення від школи. Освіта носила переважно насильницький характер. Учитель виступав як представник суспільної влади, який унормовував поведінку, домінував над учнем. Насильство – це форма діяльності (поведінки) особистості, метою якої є завоювання чи збереження власної зверхності та влади над іншою особистістю. Воно проявляється як узурпація свободи, підпорядкування особистості суб’єктивній волі насильника. В системі освіти насильство виявляється в таких основних формах, як приниження (заперечення, придушення) вчителем суб’єктивності учня, примушення останнього до освоєння другорядного навчального матеріалу, здійсненню діяльності, не притаманної навчально-виховному процесі тощо. Викорінення насильства є одним з головних завдань подолання репресивної педагогіки минулого, утвердження в освіті демократичних відносин. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | людина | ua |
dc.subject | освіта | ua |
dc.subject | культура | ua |
dc.subject | виховання | ua |
dc.subject | насильство | ua |
dc.subject | репресивна педагогіка | ua |
dc.subject.classification | 1:37(477) | ua |
dc.title | Освіта без насильства | ua |
dc.type | Article | ua |