У статті описана психолого-педагогічна підготовка майбутніх педагогів-інженерів у закладі вищої освіти. Охарактеризовані навчальні курси психолого-педагогічного циклу. Значна увага приділена різним видам педагогічної практики, яку студенти проходять у процесі навчання. Описані основні завдання, які
постають перед майбутніми педагогічними працівниками на період проходження педагогічної практики. Зазначено, що знання з психолого-педагогічних дисциплін стають більш конкретними, дієвими під час проходження педагогічної практики.
В статье описана психолого-педагогическая подготовка будущих педагогов-инженеров в высшем учебном заведении. Охарактеризованные учебные курсы психолого-педагогического цикла. Значительное внимание уделено разным видам педагогической практики, которую студенты проходят в процессе обучения. Описанные основные задания, которые появляются перед будущими педагогическими
работниками на период прохождения педагогической практики. Отмечено, что знания психолого-педагогических дисциплин становятся конкретными, действенными во время прохождения педагогической практики.
The article describes the psychological and pedagogical training of future pedagogical engineers in higher education. The training courses of the psychological-pedagogical cycle, namely “Psychology”, “Introduction to the specialty”, “Pedagogy”, “Pedagogical skill”, “Professional pedagogy”, “Theory and methodology of vocational education” are characterized.
It is emphasized that understanding of psychology influences the formation of the student's personality as a future teacher. It helps to develop such positive character tr aits as perseverance, justice, generosity of kindness, honesty, principle. Students develop professional knowledge, skills and skills of designing and implementing theoretical and industrial training in vocational education institutions in pedagogical subjects. Pedagogical practice plays a significant role in the professional training of future engineering teachers. According to the syllabus, each type of pedagogical practice is a result of studying a certain cycle of disciplines. The created system of pedagogical practices in the professional training of future teacher-engineers provides the unity
and continuity of all types of practices and their relationship with the psychological and pedagogical disciplines. The main tasks that future pedagogical staff are facing for the period of pedagogical practice are described. It is stated that the knowledge in the psycho-pedagogical disciplines become more specific, effective during the course of pedagogical practice.