Досліджено проблему формування екологічної культури студентів вищих технічних навчальних закладів. Розкрито сутність базових понять та концептуальних положень формування екологічної культури студентської молоді на засадах аксіології. Наведено характеристику структури екологічної культури випускників вищої технічної школи як іманентного складника їх підготовки до майбутньої професійної діяльності. Розроблено механізм діагностики сформованості даної особистісної якості, зокрема, встановлено критерії, показники, ситуації прояву, коефіцієнт вагомості, методи кваліметричного оцінювання, рівні. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено технологію формування екологічної культури студентів техніко-технологічних спеціальностей, виявлено організаційно-педагогічні умови її ефективного функціонування.
The thesis investigation is devoted to the problem of the forming of the students’ ecological culture in the higher technical educational establishments.
The work deals with the system of meanings and conceptual attitude to the forming of the students’ ecological culture due to the axiological measures.
The essence and the structure of ecological culture of the higher educational establishments’ graduates as their professional training for the future environmental protection are specified and discovered. The mechanism of the diagnostics of the new formation is worked out (criteria, indices, the situations of the display, the methods of rating, levels).
The technology of ecological culture forming of the technical and technological specialists’ students and the organizing and pedagogical conditions of its effective functioning are the theoretically substantiated and experimentally checked.