У дисертації досліджено проблему формування самостійності майбутніх
учителів музики в процесі дистанційного навчання. Проаналізовано значення
формування самостійності майбутніх учителів музики в процесі фахового навчання.
Визначено, що самостійність майбутнього вчителя музики є складною професійноособистісною властивістю, яка виникає на ґрунті засвоєння спеціальних (мистецьких)
та психолого-педагогічних знань, втілюється в широкий спектр практичних умінь та
навичок, спонукає до активних дій та позапатерналістської поведінки в навчальнопрофесійній діяльності. Її структуру складає інтеграція мотиваційно-сенсового,
актуалізаційно-пізнавального, когнітивно-змістового, процесуально-практичного й
оцінно-рефлексивного конструктів.
Здійснено аналіз переваг та недоліків дистанційного навчання майбутніх
учителів музики, визначено форми, методи, технологічні моделі, етапи й логіку
формування самостійності студентів у дистанційному середовищі. Обґрунтовано
організаційно-педагогічні умови формування самостійності майбутніх учителів
музики в процесі дистанційного навчання: 1) здійснення компетентного
педагогічного управління процесом формування самостійності майбутніх учителів
музики засобами дистанційного навчання; 2) інтеграція фахово зорієнтованих
дистанційних технологій у межах інформаційно-освітнього середовища
педагогічного ЗВО; 3) дидактична адаптація майбутнього вчителя музики до
особливостей дистанційного навчання в педагогічному ЗВО. Розроблено комплексну методику як цілеспрямований процес, що ґрунтується на
визначених принципах і методичних підходах, реалізується під час вивчення фахових
дисциплін професійної підготовки в дистанційному середовищі, поетапно описує
засоби та структурує формувальні впливи за концептуальним, змістовим,
організаційно-технологічним та результативним блоками.
Висвітлено зміст педагогічного експерименту з перевірки ефективності
методики формування самостійності майбутніх учителів музики в процесі
дистанційного навчання та доведено її ефективність.
В диссертации исследована проблема формирования самостоятельности
будущих учителей музыки в процессе дистанционного обучения. Проанализировано
значение формирования самостоятельности будущих учителей музыки в процессе
профессионального обучения. Определено, что самостоятельность будущего учителя
музыки является сложным профессионально-личностным свойством, которое
возникает на основе усвоения специальных (художественных) и психологопедагогических знаний, воплощается в широкий спектр практических умений и
навыков, побуждает к активным действиям и внепатерналистскому поведению в
учебно-профессиональной деятельности. Ее структуру составляет интеграция
мотивационно-смыслового, актуализационно-познавательного, когнитивносодержательного, процессуально-практического и оценочно-рефлексивного
конструктов.
Осуществлен анализ преимуществ и недостатков дистанционного обучения
будущих учителей музыки, определены формы, методы, технологические модели,
этапы и логика формирования самостоятельности студентов в дистанционной среде.
Обоснованы организационно-педагогические условия формирования
самостоятельности будущих учителей музыки в процессе дистанционного обучения:
1) осуществление компетентного педагогического управления процессом
формирование самостоятельности будущих учителей музыки средствами
дистанционного обучения; 2) интеграция профессионально-ориентированных
дистанционных технологий в пределах информационно-образовательной среды
педагогического вуза; 3) дидактическая адаптация будущего учителя музыки к
особенностям дистанционного обучения в педагогическом вузе.
Разработана комплексная методика как целенаправленный процесс, который
основывается на определенных принципах и методических подходах, реализуется
при изучении специальных дисциплин профессиональной подготовки в
дистанционной среде, поэтапно описывает средства и структурирует формирующие
воздействия по концептуальному, содержательному, организационнотехнологическому и результативному блокам.
Освещено содержание педагогического эксперимента по проверке
эффективности методики формирования самостоятельности будущих учителей
музыки в процессе дистанционного обучения и доказана ее эффективность.
In the dissertation research the problem of self-dependence formation of future music
teachers during the distance learning process has been considered. The significance of selfdependence formation of future music teachers in the process of vocational training has
been analysed. Future music teacher’s self-dependence has been determined as a complex
professional-personal trait arisen on the basis of mastering special (artistic) and
psychological and pedagogical knowledge; is embodied in a wide range of practical skills
and leaded toward active actions and extra-paternalistic behaviour in the educational and
professional activity. Its structure consists of integration of certain constructs, namely:
motivational-and-semantic, actualization-and-gnostic, cognitive-and-pithy, procedural-andpractical, and evaluative-and-reflexive ones.
The advantages and disadvantages of distance learning of future music teachers have
been analysed; the forms, methods, technological models, stages and logic of forming
future music teachers’ self-dependence in the distant environment have been determined.
The organizational-and-pedagogical terms of forming future music teachers’ selfdependence during distance learning process has been substantiated, they are:
1) implementation of competent pedagogical management by the process of forming future
music teachers’ self-dependence via distance learning; 2) the integration of professionally
oriented distance technologies among the informational and educational environment of
pedagogical HEI; 3) the providing didactic adaptation of future music teachers to the
peculiarities of distance learning in pedagogical HEI.
The complex methodology has been developed. It is a purposeful process based on
certain principles and methodological approaches. It is realized during the study of
professional subjects of vocational training into the distant environment, is described
stage-by-stage the means, is structured the forming impacts on the conceptual, content,
organizational-and-technological, and resultative blocks.
The content of the pedagogical experiment for checking the methodology of selfdependence effectiveness of future music teachers during the distance learning process has
been covered and its efficiency has been proved.