У дисертації цілісно проаналізовано проблему розвитку фахової компетентності державних службовців у системі підвищення кваліфікації, систематизовано й узагальнено сучасні підходи до визначення поняття професійної компетентності у психологічній науці, обґрунтовано провідну роль мотивації професійного вдосконалення та фахового досвіду в процесі формування фахової компетентності державних службовців. У роботі отримали розвиток положення про детермінованість формування суб’єктності особистості та професійного самовдосконалення державного службовця особистісно-компетентнісним підходом в освіті. Здійснено теоретичне обґрунтування психологічних складових фахової компетентності державних службовців, розроблено її змістово-професійну модель, емпірично досліджено динаміку розвитку психологічних складових фахової компетентності державних службовців на етапі підготовки та у процесі професійної діяльності, виявлено закономірності та механізми розвитку фахової компетентності працівників державної служби у системі підготовки та підвищення кваліфікації. Визначено форми, принципи, функції і психолого-педагогічний зміст підготовки та підвищення кваліфікації, а також розроблено структурно-функціональну модель психологічного забезпечення системи підвищення кваліфікації, розроблено і впроваджено рекомендації з удосконалення системи підвищення кваліфікації державних службовців.
The dissertation is devoted to the problem of the development of professional competence of civil servants in the system of extension of qualification. The modem approaches to the determination of the concept of professional competence in psychological theory are systematized and generalized; the leading role of motivation of professional perfection and work experience in the process of forming the professional competence of civil servants is grounded; the ideas about the determination of professional development of a future civil servant by a competent orientated approach in education are developed here. The theoretical background of psychological components of the professional competence, its model and dynamic in civil servants are proved. The specific practical issues and problems that will assist the improvement of the system of preparation and extension of qualification with the aim of the development of professional competence of civil servants are determined in the research. The forms, functions, psychological and pedagogical maintenance of studies and extension of qualification as well as semantically-structural model of the psychological providing of extension of professional qualification of civil servants are presented and worked out in our work.