ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Зайченко, Олена Георгіївна | |
dc.date.accessioned | 2020-11-02T10:51:42Z | |
dc.date.available | 2020-11-02T10:51:42Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Зайченко, Олена Георгіївна. Рольова гра як феномен культури : автореферат дис. … канд. філос. наук : 26.00.01 - теорія та історія культури (філософські науки) / Зайченко Олена Георгіївна ; [наук. керівник Хамітов Назіп Віленович] ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2012. – 17 с. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/31671 | |
dc.description.abstract | У дисертації здійснений культурологічний і філософсько-антропологічний аналіз рольової гри як феномену культури. Актуальність теми дослідження зумовлюється тим, що рольова гра мас надзвичайне значення як сенсотворчий та оновлюючий інструмент трансформації людського буття та принцип культурного наслідування. Вперше у вітчизняному філософському та культурологічному дискурсі виводиться типологія рольової гри у культурі, яка включає в себе формальний, професійний, тренінговий та екзистенціальний її вияви. Проаналізовано сенсотворчі основи процесу розгортання ігрових чинників у культурі. На основі методологічного підходу метаантронології доведено, що екзистенціальні аспекти рольової гри (буденне, граничне та метаграничне буття) співіснують паралельно і в суб’ єкті рольової гри, і в її процесі. Досліджено феномен передачі сенсів і цінностей культури в ході рольової гри та їх трансформації у буденному, граничному і метаграничному бутті людини в культурі. | ua |
dc.description.abstract | The culturological, philosophical and anthropological analysis of role-play games as a phenomenon of culture is carried out in the dissertation. The actuality of the investigation theme is provided by the fact that role-play games as an instrument for creating and renovating senses necessary for the transformation of human existence, as well as the role-playing principle of inheriting sacral ideas within the frames of a eulturc, have not yet been properly interpreted in the scientific sources. Typology of the role-play games is deduced for the first time in the field of domestic culturological, philosophical and anthropological debate. Role-play games, viewed in the cultural aspect, include formal, professional, training and existential varieties. The sense-creating basis of the actualization of role-play impulses in cultural context are analyzed. It is proved by using the methodological approach of meta-anthropology that the existential aspects of role-playing (everyday life, boundary and meta-boundary being as defined for formal, training and existential games) co-exist in parallel, both in the role-play game as such and in the focal point of personality. Personality and her (his) choice specify the preponderance of some of them in the process of the game. The investigation covers the phenomenon of transferring cultural senses and values by way of games and their successive transformation and assimilation in everyday being, boundary and meta-boundary being. | ua |
dc.description.abstract | В диссертации осуществлен культурологический и философско-антропологический анализ ролевой игры как феномена культуры. Актуальность темы исследования обусловливается тем, что ролевая игра как смыслотворческий и смыслообновляющий инструмент трансформации человеческого бытия и принцип обновления и передачи архетипов культуры не был всесторонне рассмотрен в философско-культурологических работах. Проанализированы экзистенциальные основы процесса актуализации игровых импульсов в культуре. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | архетип | ua |
dc.subject | буденне буття людини | ua |
dc.subject | гра | ua |
dc.subject | граничне буття людини | ua |
dc.subject | культура | ua |
dc.subject | метаантропологія | ua |
dc.subject | метаграничне буття людини | ua |
dc.subject | рольова гра | ua |
dc.subject | сенсотворення | ua |
dc.subject | archetype | ua |
dc.subject | boundary being o f human | ua |
dc.subject | culture | ua |
dc.subject | game | ua |
dc.subject | everyday being of human | ua |
dc.subject | meta-anthropology | ua |
dc.subject | meta-boundary being of human | ua |
dc.subject | role-play game | ua |
dc.subject | sense-creating | ua |
dc.subject | архетип | ua |
dc.subject | запредельное бытие человека | ua |
dc.subject | игра | ua |
dc.subject | культура | ua |
dc.subject | метаантропология | ua |
dc.subject | обыденное бытие человека | ua |
dc.subject | предельное бытие человека | ua |
dc.subject | ролевая игра | ua |
dc.subject | смыслотворчество | ua |
dc.title | Рольова гра як феномен культури | ua |
dc.title.alternative | Role-play Games as a Cultural Phenomenon | ua |
dc.title.alternative | Ролевая игра как феномен культуры | ua |
dc.type | Other | ua |