Дисертація присвячена проблемі формування інтересу у молодших школярів до музики. Аналіз філософської, психолого-педагогічної, методологічної літератури з проблеми дослідження засвідчив недостатню її розробленість, а також її важливість для розвитку музичної культури особистості та ефективного навчання музики. У дисертації розроблено та науково обгрунтовано зміст і компонентну
структуру, критерії, показники та рівні сформованості у молодших школярів
інтересу до музики; уточнено суть поняття «формування у молодших школярів
інтересу до музики»; подано модель та методи її поетапного впровадження;
методичні рекомендації для учителів музики з питання формування в учнів
інтересу до музики з використанням мультимедійних технологій. Досліджувана проблема розглядається як специфічна форма пізнання організаційних основ ефективного навчання музики в початковій загальноосвітній школі, яка включає взаємодію вчителя й учня, спрямовану на оволодіння учнями системою музичних знань, умінь і навичок. їх практичного застосування у різних видах діяльності.
Досліджені можливості використання в педагогічній практиці початкової музичної освіти комплексу мультимедійних технологій. Аналіз результатів формувального експерименту довів ефективність розробленої методики формування у молодших школярів інтересу до музики.
The thesis is devoted to the forming o f junior school children's interest in music. The analysis o f the philosophical, psychological, educational and methodical literature on the question o f study showed its lack o f development, and at the same time its importance for the development o f person's musical culture and effective music teaching. This thesis develops and theoretically substantiates the content and component structure, criteria, indicators and levels of junior school children's interest in music, refines the notion "forming of interest in music". It also contains a model and
methods of its phased implementation; guidelines for music teachers on the problem
of the forming of pupil's interest in music with the use of multimedia technologies.
The investigated problem is considered as a specific form of cognition of the effective music teaching organizational principles in primary school, which includes the interaction between teacher and pupil, aimed at pupils' mastering a system of musical knowledge and skills and their practical application in various activities. The thesis investigates the possibility of use of the multimedia technology complex in pedagogical practice at the beginning of music education. The analysis of the formative experiment results showed the effectiveness of the developed technique of forming of the interest in music among junior school children, using multimedia technology.
Диссертация посвящена проблеме формирования интереса младших школьников к музыке. Анализ философской, психолого-педагогической, методической литературы по проблеме исследования показал ее недостаточную разработку, а также тот факт, что она очень важна для развития музыкальной культуры личности и эффективного обучения музыке. В диссертации разработаны и научно обоснованы содержание и компонентная структура, критерии, показатели и уровни сформированное у младших школьников интереса к музыке; уточнено понятие «формирование интереса к музыке»; представлена модель и методы поэтапного его формирования, методические рекомендации для учителей музыки по проблеме формирования интереса учеников к музыке с применением мультимедийных технологий.