Дисертацію присвячено актуальній проблемі формування предметних компетенцій з хімії у студентів екологічних спеціальностей. Науково обгрунтовано та розроблено концепцію і модель формування, контролю й оцінювання предметних компетенцій у студентів. Сформульовано перелік та розкрито зміст предметних компетенцій з хімії, визначено критерії та вимірники рівнів їх сформованості, представлено “дерево компетенцій” для вищої екологічної освіти. Виявлено міждисциплінарні зв’язки, розроблено методику навчання та навчально-методичний комплект дисципліни “ Хімія з основами біогеохімії” . Проведено перевірку педагогічної ефективності розробленої методики. Встановлено необхідність доповнення традиційного змісту характеристики речовин (склад - будова - властивості - застосування) новою термінальною ланкою - вплив на довкілля.
The dissenation is devoted to an actual problem of ecology majoring students'
subject competences development in chemistry. Scientifically substantiated and
elaborated were conception and model of students' subject competences development, control and evaluation. The list of subject competences in chemistry was formulated and their content was described, criteria and level measurement tools of their development were defined, the "competence tree" in the higher ecological education was presented. Intersubject connections were found out, methodology and the complete set of learning materials for teaching "Chemistry with basic biogeochemistry" were elaborated. Tire pedagogical effectiveness of the methodology elaborated was
checked up. The revision necessity of the traditional content of chemical substances'
description (composition - building - features - usage) was proved through adding a
new link - environment influence.
Диссертация посвящена актуальной проблеме формирования предметных компетенций по химии у студентов экологических специальностей. Определена степень реализации компетентностного подхода в международной и отечественной теории и практики, в том числе - высшей школы. Раскрыто содержание и иерархию понятий "компетентность" , "квалификация" , "компетенции" , "предметные компетенции" .