В дисертаційному дослідженні поданий аналіз психологічних детермінант страхів у дошкільників, диференційовані види страхів. Встановлено, що профілактика та психокорекція страхів у дошкільників ефективна за умови їх грунтування на врахуванні психологічних детермінант страху у конкретної дитини та рівня інтенсивності прояву страху, а також його виду. Розроблена та експериментально апробована система конкретних методик для діагностики та психокорекції страхів в умовах роботи групи дитячого садка Основні результати роботи знайшли застосування у практиці роботи дитячих садків та педагогічного інституту.
В диссертационном исследовании дан психологический анализ детерминант страха у дошкольников, дифференцированы виды страхов. Установлено, что профилактика и коррекция страхов у дошкольников эффективна при условии ее основания на учете психологических детерминант страха у конкретного ребенка и уровня интенсивности проявления страха, а также его вида. Разработана и экспериментально апробирована система конкретных методик для диагностики и коррекции страхов в условиях работы детского сада. Основные результаты работы нашли свое применение в практике работы детских садов и педагогического института.
At the dissertation research it is adduced the psychological analysis of fear determinants of preschool age children, differentiated the kinds of preschool age children's fears. Stated that precautions and corrections of preschool age children's fairs are effective under the conditions it is provided with the regard for the psychological determinants of fears of particular child, the rate level of fear's development and also the kind of this fear. Elaborated and experimentally approved the system of particular methods for diagnostics and psychological corrections of fears at the conditions of kindergarten group work. The main results of the work have found the application for practical work of kindergartens and also for the work with students of pedagogical high educational establishments.