Дисертацію присвячено питанням вивчення стану розвитку математичної науки і освіти, діяльності різних типів навчальних закладів освіти, маловідомих сторінок життя та діяльності учених та вчителів - математиків, які працювали в південному регіоні України, їх внеску в розвиток методико-математичної освіти. У роботах вчених та учителів - математиків і в організації математичної освіти у вказаний період часу було чимало позитивних ідей, які не втратили цінності та значимості сьогодні, і, безумовно, становлять інтерес для реформування системи освіти, математичної зокрема. Основні положення дисертації відображено у 15-ти друкованих працях. Розроблені методичні рекомендації, які дають можливість використовувати її учителями загальноосвітніх шкіл і студентами педінститутів як методичний посібник. Вони сприяють підвищенню інтересу до предмету, що вивчається, активізації навчальної діяльності студентів при вивченні курсу історії математики.
Диссертация посвящена вопросам изучения состояния развития математической науки и просвещения, деятельности различных типов учебных заведений образования, малоизвестных страниц жизни и деятельности ученых и учителей-математиков , которые работали в южном регионе Украины, их вкладу в развитие методико-математического образования. В работах ученых и учителей - математиков в указанный период времени было много положительных идей, которые не утратили своей ценности и значимости сегодня, и, безусловно, представляют интерес для реформирования системы образования, математического в частности. Основные положения диссертации отражены в 15-ти печатных работах. Разработаны методические рекомендации, которые дают возможность использовать их учителями общеобразовательных школ и студентами пединститутов и педучилищ как методическое пособие. Они способствуют повышению интереса к изучаемому предмету, активизации учебной деятельности студентов при изучении курса истории математики.
The dissertation is devoted to the questions of studying of the conditions of development of mathematical science and education, the work of different types of higher educational institutions, less known pages of life and work of scientists and teachers-mathematicians, who worked in the south region of Ukraine, their input into development of methodic-mathematical education. In the works of scientists and teachers-mathematicians till the pointed period were a lot of positive ideas, which have not lost their preciseness and meaning today, and are of much interest for the reformation of the system of education, partially mathematical one. Principal ideas of the dissertation are reflected in 15 scientific publications. Mathematics teachers and pedagogical students as a methods mean may use the developed methodical recommendations. They help to scale up interest and activity of students while studying the subject "History of Mathematics".