Сьогодні ефект реклами в соціумі не обмежується зміною споживацької поведінки людей та підвищенням попиту, рекламна комунікація постає засобом створення нових соціальних зв’язків, нових форм свідомості, нових видів цінностей тощо. Це потенційне джерело соціального досвіду, яке спрямовує поведінку людей. В статті розкриваються особливості впливу реклами на формування соціальних і ціннісних орієнтацій реципієнтів рекламних повідомлень. Визначено особливості впливу рекламних потоків на індивідів. Досліджено механізми рефлексивної поведінки індивідів на рекламні повідомлення. З’ясовано особливості сприйняття реклами та їхні трансформації у свідомості споживачів (реципієнтів).
In the modern society avertising effect is not limited to changing consumer behavior and increasing demand. Today advertising communication presents creating of new social relations, new forms of consciousness, new types of values and etc. This is a potential source of social experience, which directs behavior. In the article the influence of advertising upon the formation of social values is featured. It contains detailed analyzes of the advertising impact and the mechanisms of advertisement consumers’ (recipients) reflexive behavior. The main point of the article is highlighting the peculiarities of consumers’ (recipients) perception of advertising and transformation of this pecularities in the minds of consumers (recipients).