У статті обґрунтовано базові освітньо-виховні цінності та ідеали сучасної української школи в контексті формування нової ціннісної системи суспільства – демократичної, відкритої, варіативної, толерантної, здатної забезпечити гармонійну взаємодію особистості з технологічним світом, що швидко розвивається. Виокремлено такі цінності, як гуманістичні, гностичні, соціальних відносин, громадянського виховання, виховання в умовах відкритої школи, сімейного виховання, здоров'язбереження, роль яких зростає в умовах постіндустріальної освіти.
The article is devoted to the substantiation study of fundamental educational values and ideals of modern Ukrainian school in the context of the formation of new social value system which is democratic, open, variable, tolerant, able to provide a harmonious interaction of a person with a technological world that develops rapidly. Such values as humanitarian, gnostic, social relations, civil education, education in the terms of open school, family education, health preservation are highlighted; their role is being increased in the conditions of postindustrial eduction.