Дослідження присвячено проблемі підвищення функціональної компетентності керівників шкіл різних типів в закладах післядипломної освіти. У роботі здійснено аналіз стану підготовки керівників до управління сучасною школою; визачено систему знань та умінь, адекватних структурі та змісту діяльності директора освітнього закладу; представлено модель диференційованого підвищення функціональної компетентності керівних кадрів з урахуванням типологічних особливостей навчально-виховних закладів та специфіки управління ними; запропоновано рекомендації щодо оптимальних умов її реалізації в установах післядипломної освіти. Основні результати дослідження знайшли практичне застосування в роботі Хмельницького обласного інституту удосконалення вчителів.
В работе осуществлён анализ состояния подготовки руководителей к управлению современной школой; определена система знаний и умений, адекватных структуре и содержанию деятельности директора учреждения образования; представлена модель дифференцированного повышения функциональной компетентности руководящих кадров с учётом типологических особенностей учебно-воспитательных заведений и специфики управления ними; предложены рекомендации по созданию оптимальных условий её реализации в учреждениях последипломного образования. Основные результаты исследования нашли практическое примените в работе Хмельницкого областного института усовершенствования учителей.
Tire subject of the research is the problem of mastering of functional competence of the principals of schools of different types in Advanced Post-graduators’ Institutes.
The thesis provides the analysis of the state of managers' training for modem school administration. It also states the system of knowledge and skills relevant to the structure and contents of the activity of the principal of school. The thesis introduces the model of the differentiative mastering of functional competence of school authorities, taking into consideration typogical pecularities of teaching and educational institutions and specification of their management. The thesis gives recommendations as to the optimum stipulations of project realization in Advanced Post-graduators' Institutes.