Короткий опис(реферат):
Навчально-методичний посібник у формі мультимедійного супроводу знайомить студентів з важливими процесами, що вивчаються в навчальних дисциплінах «Нейробіологія розвитку та навчання», «Основи психосоматики» і «Основи теорії та практики аутології». У посібнику зміст цих курсів представлено у вигляді трьох систем мультимедійного супроводу, які відповідають суті слайдів, розроблених автором для даних навчальних предметів.
Посібник містить набір спеціальних прийомів та практичних рекомендацій, які інтенсифікують процес засвоєння студентами фахових методів розвитку, навчання та соціалізації дітей та вміння застосовувати їх у педагогічній, зокрема логопедичній, практиці.
Навчально-методичний посібник сприятиме підготовці педагогів дошкільних закладів, вчителів початкових класів та практикуючих спеціальних і клінічних психологів загальноосвітньої школи до професійної діяльності з інклюзивної освіти.
Водночас посібник може допомогти батькам дітей з особливостями в розвитку конструктивно працювати з професіоналами у вирішенні спільних проблем. Tarasun VV Neurobiology of development and training. Fundamentals of psychosomatics. Theory and practice of autology / multimedia support of educational disciplines: Educational-methodical manual. - Q: Book-plus. 2017. - 304 p.The manual in the form of multimedia support acquaints with the important processes studied in the academic disciplines "Neurobiology of development and learning of children", "Fundamentals of psychosomatics" and "Fundamentals of the theory and practice of autology". The content of these lecture courses is presented in the manual in the form of three multimedia support systems, which correspond to the essence of the slides developed by the author for these subjects.
At the same time, the manual presents a set of special techniques and practical recommendations that will improve the process of assimilation of relevant knowledge by students and the ability to apply them in pedagogical, in particular speech therapy practice.
The manual is addressed to students, teachers, correctional teachers, speech therapists, special and clinical psychologists. The use of special methods presented in the manual will help teachers to intensify the process of development, learning and socialization of children in special and inclusive education.
The manual is useful for preparing preschool teachers, primary school teachers and practicing secondary school psychologists for professional activities in inclusive education.
At the same time, the manual can help parents of children with special needs to work constructively with professionals in solving common problems.