У статті розглядаються методологічні аспекти вирішення суперечностей в ході розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх фахівців комп’ютерних технологій при навчанні фізики та технічних дисциплін в педагогічному закладі вищої освіти на основі Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки. Ця концепція, а також парадигма реформування освіти в Україні передбачають створення сучасного освітнього середовища, де має бути подолана система суперечностей між нескінченністю розвитку предмету пізнання природи й обмеженістю можливості інформаційно-цифрової компетентності (ІЦК) суб’єкта її пізнання. Розглядаються умови створення сучасного освітнього середовища, де має бути подолана система суперечностей між нескінченністю розвитку предмету пізнання природи й обмеженістю можливості інформаційно-цифрової компетентності суб’єкта її пізнання. Окреслено методологічні передумови для забезпечення глобальних змін цифровізації освіти в напрямку її компетентнісної модернізації, визначено конкретні завдання трансформації освіти в цифровий простір. Основу методології складає процес розвитку мислення та формування світогляду суб’єктів навчання в єдиному чуттєво практичному операційному середовищі самодисципліни, компетентної роботи з інформацією, моделями, алгоритмами.
Також у статті розглянуто аспекти прояву суперечності між нескінченістю предмету пізнання (безумовність) і скінченістю (умовність) умов пізнання, які вирішуються в процесі поступального розвитку пізнання в напрямку до істини. Вирішення суперечностей згідно ланцюжка складає кінцевий підсумок кожного етапу окремого руху пізнання до розкриття чергової істини як елементу абсолютної істини, до чого намагається дійти особистісне пізнання. Вирішення визначених суперечностей і складає предмет дослідження, окресленого статтею.
В статье рассматриваются методологические аспекты решения противоречий в ходе развития информационно-цифровой компетентности будущих специалистов компьютерных технологий при обучении физике и техническим дисциплинам в педагогическом учреждении высшего образования на основе Концепции развития цифровой экономики и общества Украины на 2018–2020 года. Эта концепция, а также парадигма реформирования образования в Украине предусматривают создание современной образовательной среды, где должна быть преодолена система противоречий между бесконечностью развития предмета познания природы и ограниченностью возможности информационно-цифровой компетентности (ИЦК) субъекта ее познания. Рассматриваются условия создания современной образовательной среды, где должна быть преодолена система противоречий между бесконечностью развития предмета познания природы и ограниченностью возможности информационно-цифровой компетентности субъекта ее познания. Определены методологические предпосылки для обеспечения глобальных изменений цифровизации образования в направлении его компетентностной модернизации, определены конкретные задачи трансформации образования в цифровое пространство. Основу методологии составляет процесс развития мышления и формирования мировоззрения субъектов обучения в единой чувственно практической операционной среде самодисциплины, компетентной работы с информацией, моделями, алгоритмами. Также в статье рассмотрены аспекты проявления противоречия между бесконечности предмета познания (безусловность) и конечностью (условность) условий познания, которые решаются в процессе поступательного развития познания в направлении к истине. Решение противоречий согласно цепочки составляет конечный итог каждого отдельного этапа движения познания к раскрытию очередной истины как элемента абсолютной истины, к чему пытается прийти личностное познание. Решение обозначенных противоречий и составляет предмет исследования, очерченного статьей.
The article deals with the methodological aspects of resolving contradictions during the development of information and digital competence of future computer technology specialists in the course of teaching physics and technical disciplines in a pedagogical institution of higher education on the basis of the Concept of the development of the digital economy and society of Ukraine for 2018-2020 years. Conditions of creation of the modern educational environment are considered, where the system of contradictions between the infinity of the development of the subject of knowledge of nature and the limited ability of the information and digital competence of the subject of its knowledge must be overcome. The methodological prerequisites for ensuring global changes in the digitalization of education in the direction of its competent modernization are outlined, and the specific tasks of the transformation of education into digital space are determined. The basis of the methodology is the process of thinking development and the formation of a worldview of subjects of learning in a single sensory practical operational environment of self-discipline, competent work with information, models, algorithms. The aspects of the contradiction between the infinity of the subject of knowledge (unconditional) and the finality (conditionality) of the conditions of knowledge, which are solved in the process of the progressive development of knowledge in the direction of truth, are considered. At points of bifurcation, such contradictions in cognition are solved and “break through” when the preliminary limit of penetration of cognition in the subject of study is achieved. Violations of the previous historical stage of the limits of the student’s knowledge of information and digital technologies and the science of their development are stipulated by the fact that, according to their development trends, capabilities and abilities, they are as infinite and unlimited as the subject of the study itself.