Сучасні тенденції суспільного розвитку України потребують переходу вищої медсестринської освіти до нової концепції підготовки майбутніх спеціалістів. Основою удосконалення є підвищення якості освіти, зростання соціального статусу медичних сестер, інтенсифікація наукових досліджень, використання міжнародного досвіду. Сфера професійної компетентності середніх медичних спеціалістів поступово розширюється, тому очевидна потреба вдосконалення підготовки медичних сестер відповідно до світового досвіду. Медсестринство повинно бути науковою спеціальністю, а медична сестра – високоякісним професіоналом з відмінними науковими знаннями і практичними навичками.
При реалізації проекту Erasmus + під назвою “Health Care Europe – HCEU” (“Європа медична”) визначали рівні компетентності, які досягаються середніми медпрацівниками після завершення навчання. При цьому медсестри, за їх оцінкою, лише частково набувають достатнього рівня/етапу розвитку окремих компетентностей. Має місце дисбаланс оцінки опитуваних між отриманими знаннями та вміннями і навичками, що потребує поліпшення ефективності навчального процесу при підготовці медичних працівників. Визначені низькі рівні готовності молодих фахівців з таких наскрізних галузей компетентностей як моніторинг, документування, забезпечення якості медичних послуг; комунікації та співпраці з іншими медичними працівниками, з пацієнтами; етична, міжкультурна, правова компетентності; постійний професійний розвиток. Отримані результати дали можливість чіткого визначення пріоритетних напрямків підготовки студентів-медиків для формування їх професійної компетентності.
Современные тенденции общественного развития Украины требуют перехода высшего медсестринского образования к новой концепции подготовки будущих специалистов. Основой совершенствования является повышение качества образования, рост социального статуса медицинских сестер, интенсификация научных исследований, использование международного опыта. Сфера профессиональной компетентности средних медицинских работников постепенно расширяется. Поэтому очевидна необходимость совершенствования подготовки медицинских сестер в соответствии с мировым опытом. Медсестринство должно быть научной специальностью, а медицинская сестра – высококачественным профессионалом с отличными научными знаниями и практическими привычками. При реализации проекта Erasmus + под названием “Health Care Europe – HCEU” (“Европа медицинская”) определяли уровни компетентности, которые достигаются средними медработниками после завершения обучения. При этом медсестры, по их оценке, только частично приобретают достаточный уровень/этап развития отдельных компетенций. Имеет место дисбаланс оценки опрашиваемых между полученными знаниями и умениями, навыками, что свидетельствует о необходимости улучшения эффективности учебного процесса при подготовке медицинских работников. Определены низкие уровни готовности молодых специалистов по таким сквозным отраслям компетенций как мониторинг, документирование, обеспечение качества медицинских услуг; коммуникации и сотрудничества с другими медицинскими работниками, с пациентами; этическая, межкультурная, правовая компетентности; постоянное профессиональное развитие. Полученные результаты позволили определить приоритетные направления подготовки студентов-медиков для формирования у них профессиональной компетентности.
Current trends in the social development of Ukraine require the transition of higher nursing education to a new concept of training future specialists. The basis for improvement is the improvement of the quality of education, the growth of the social status of nurses, the intensification of scientific research, the use of international experience. The sphere of professional competence of nurses is gradually expanding. Therefore, the need to improve the training of nurses in accordance with international experience is obvious. Nursing should be a scientific specialty, and a nurse should be a high-quality professional with excellent scientific knowledge and practical skills. During the implementation of the Erasmus + project, the “Health Care Europe – HCEU” (“Europe Medical”) project defined the levels of competence that are achieved by average health workers after completion of training. At the same time, nurses, by their assessment, only partially acquire an adequate level / stage of development of individual competencies. There is an imbalance in the evaluation of the respondents between the knowledge and skills acquired. This indicates the need to improve the efficiency of the educational process in the training of medical workers. Low levels of readiness of young specialists in cross-cutting areas of competence are identified: monitoring, documentation, quality assurance of medical services; communication and collaboration with other medical professionals, with patients; ethical, intercultural, legal competence; continuous professional development. The results obtained allowed to determine the priority areas of training of medical students.