У статті висвітлено аналіз та стан сформованості іншомовної компетентності військовослужбовців Збройних Сил України (далі – ЗСУ) крізь призму готовності їх до подальшої професійної взаємодії у міжнародних операціях на основі анкетування особового складу вищих військових навчальних закладів (далі – ВВНЗ). Оскільки вимоги до сучасного офіцера ЗСУ та прискорений перехід на військові стандарти НАТО ставить процес іншомовної комунікативної підготовки на якісно інший рівень. Взаємосумісність людського ресурсу часто лишається поза увагою і передбачає успішне вирішення поточних проблем, як само собою зрозуміле явище. Проте, вимоги до сучасного офіцера ЗСУ та пришвидшений перехід на військові стандарти НАТО ставить процес іншомовної комунікативної підготовки на якісно інший рівень, значно вищий ніж минулі роки. У цьому випадку компетентнісний підхід набуває широкого значення, і його можна розглядати в межах різних сфер діяльності офіцера, основу якого складає реальна готовність фахівця до виконання функціональних службових обов’язків за отриманою спеціальністю (спеціалізацією). Визначено, що респонденти одноголосно вказали на надзвичайну важливість та актуальність формування іншомовної компетентності, яка допомагає їм якнайшвидше адаптуватися до складних умов проходження служби та налагодженню комунікації з іноземними колегами. Результати опитування довели, що саме інтерактивні методи у навчанні іноземної мови, вносять суттєві корективи в ефективність засвоєння іншомовного матеріалу, покращення вивчення лексики та іншомовної термінології, стимулюють формування навичок говоріння та аудіювання та вивчення культурних особливостей вербальної і невербальної комунікації.
В статье освещены анализ и состояние сформированности иноязычной компетентности военнослужащих Вооруженных Сил Украины (ВСУ) через призму готовности их к дальнейшему профессиональному взаимодействию в международных операциях на основе анкетирования личного состава высших военных учебных заведений. Поскольку требования к современному офицеру ВСУ и ускоренный переход на военные стандарты НАТО ставит процесс иноязычной коммуникативной подготовки на качественно иной уровень. Совместимость человеческого ресурса часто остается без внимания, но в то же время, предполагает успешное решение текущих проблем. Однако, требования к современному офицеру ЗСУ и ускоренный переход на военные стандарты НАТО ставит процесс иноязычной коммуникативной подготовки на качественно другой уровень, значительно высший чем прошлые года. В этом случае компетентностный подход имеет большое значение, и его можно рассматривать в пределах разных сфер деятельности офицера, основу которого составляет реальная готовность специалиста к выполнению функциональных служебных обязанностей по полученной специальности (специализации). В исследовании респонденты единогласно указали на чрезвычайную важность и актуальность формирования иноязычной компетентности, которая помогла бы им быстрее адаптироваться к сложным условиям прохождения службы и наладить коммуникацию с иностранными коллегами. Результаты опроса показали, что именно интерактивные методы обучения могут внести существенные коррективы в эффективность усвоения материала на иностранном языке, ускорении изучения слов и терминологии, в формировании навыков говорения и аудирования, в изучении культурных особенностей вербальной и невербальной коммуникации.
The article introduces the state of formation of foreign language competence of servicemen through the prism of the readiness of servicemen of the Armed Forces of Ukraine (the AFU) for further professional interaction in international operations on the basis of questionnaires of personnel from higher military educational institutions (the HMEI). The requirements for a modern officer from the AFU and the accelerated transition to NATO military standards put the process of foreign language communication training at a qualitatively different level. However, the requirements for a modern AFS officer and the rapid transition to NATO military standards puts the process of foreign language communication training at a different level, far higher than in recent years. In this case, the competence approach is of broad importance and can be considered within the different spheres of the officer’s activity, which is based on the real readiness of the specialist to perform the functional duties of the specialty (specialization) obtained. Unanimously, the respondents pointed to the extraordinary importance and relevance of the formation of foreign language competence, which helped them to adapt as quickly as possible to the difficult conditions of service abroad and to establish communication with foreign colleagues. Communication skills are among the key features of a competent communicant officer, since the main task of all commanders, staff officers and bosses is to make sure that people (officers) correctly perform their tasks and commands. importance of foreign language training was confirmed by 90% of respondents. The results of the survey showed that it is the interactive teaching methods that can make significant adjustments to the effectiveness of mastering learning material in foreign language, speeding up learning of words and terminology, developing skills of speaking and listening, and studying the cultural features of verbal and non-verbal communication.