Значення рольової гри неможливо вичерпати та оцінити розважально-рекреативними можливостями. Її феномен полягає в тому, що гра, будучи розвагою, відпочинком, має здатність перерости у творчість, у навчання та у модель людських взаємин. У сучасній педагогіці рольова гра розглядається як специфічний вид людської діяльності, спрямований на відображення навколишньої дійсності, зокрема трудової діяльності дорослих, їх життя і суспільних відносин.
Статтю присвячено проблемі навчання іншомовного діалогічного мовлення за допомогою рольової гри студентів 1 курсу. Визначено поняття рольової гри, її головні риси, види та процес організації. Рольова гра придатна для будь-якої роботи з мовою на заняттях з іноземної мови: у ході рольової гри застосовуються різноманітні граматичні структури, інтонаційні моделі, лексичний матеріал з різних тем. Велика роль приділяється рольовій грі в оволодінні студентами непідготовленим мовленням, бо завдяки їй студенти мають можливість спілкуватися в комунікативних ситуаціях.
Розкрито сутність діалогічного мовлення, висвітлено поняття компетентності в діалогічному мовленні як однієї з найважливіших психологічних особливостей діалогічного мовлення. У статті також характеризуються функціональні типи діалогів та визначаються основні підходи до навчання діалогічного мовлення. Наводяться групи вправ для навчання діалогічного мовлення та обґрунтовується доцільність використання ІІІ групи вправ для навчання різних типів діалогу за допомогою рольової гри. Наводяться та описуються вправи з підручника “A way to success: English for university students” для розвитку у студентів уміння цілісного спілкування у формі діалогу.
Значение ролевой игры не исчерпывается только развлекательно-рекреативными возможностями. Ее феномен заключается в том, что, игра, будучи развлечением, отдыхом, имеет способность перерасти в творчество, в обучение и модель человеческих взаимоотношений. В современной педагогике ролевая игра рассматривается как специфический вид людской деятельности, направленный на отображение окружающей действительности, в частности трудовой деятельности взрослых, их жизни и отношений в обществе.
Статья посвящена проблеме обучения иноязычной диалогической речи с помощью ролевой игры студентов 1 курса. Ролевая игра подходит для любой работы с языком на занятиях по иностранному языку: в ходе ролевой игры применяются разные грамматические структуры, интонационные модели, лексический материал из разных тем. Большая роль отводится ролевой игре в овладении студентами неподготовленной речи, потому что благодаря ей студенты имеют возможность общаться в коммуникативных ситуациях.
Дается определение понятия ролевой игры и её видов, раскрывается суть диалогической речи, уточняется понятие компетентности в диалогической речи как одной из важнейших психологических особенностей диалогической речи. В статье также характеризуются функциональные типы диалогов и определяются основные подходы к обучению диалогической речи. Предложены группы упражнений для обучения диалогической речи и обоснована целесообразность использования III группы упражнений для обучения различных типов диалога при помощи ролевой игры. Описываются упражнения из учебника “A way to success: English for university students” для развития у студентов умения целостного общения в форме диалога.
The role of a role-playing game can not be exhausted and evaluated by entertaining and recreational possibilities. Her phenomenon lies in the fact that the game, being an amusement, rest, has the ability to grow into creativity, learning and a model of human relationships. In modern pedagogy, role-playing game is regarded as a specific kind of human activity, aimed at reflecting the surrounding reality, in particular the work of adults, their lives and social relations. The article deals with the problem of teaching the first-year students foreign language dialog speech through the role-play. A role-playing game is suitable for any work with a language in classes from a foreign language: during the role-playing game, various grammatical structures, intonational models, lexical materials on different topics are used. An important role is played by the role play in mastering students with unprepared speech, because thanks to it, students have the opportunity to communicate in communicative situations. The definition of role-play game is determined; types of role-playing games are given. The definition of the content of dialog speech, the concept of dialog speech competence and one of the most important psychological peculiarities of dialogical speech are revealed. The article also describes the functional types of dialogues and the main approaches to teaching dialogical speech. The groups of exercises for dialogical speech formation are given. The expediency of using the III group of exercises for teaching different types of dialogue through the role-play is substantiated. The exercises from the textbook “A way to success: English for university students” are presented and described for the development of the students’ ability to communicate in a form of dialogue.