Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Аксіологічний підхід до проблеми формування шляхетного ставлення до жінки

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кохан, Д. М.
dc.date.accessioned 2020-06-24T09:42:25Z
dc.date.available 2020-06-24T09:42:25Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Кохан, Д. М. Аксіологічний підхід до проблеми формування шляхетного ставлення до жінки / Д. М. Кохан // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.1) – С. 250-253. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29981
dc.description.abstract Розглядаються різні підходи науковців до тлумачення понять «аксіологія». У ході дослідження дійшли висновку, що аксіологічний підхід слід розглядати через категорію «цінність». Спираючись на аналіз наукової психолого-педагогічної літератури у статі описані різноманітні класифікації цінностей та їх ознаки. Незважаючи на величезну кількість наукових поглядів щодо класифікацій цінностей, але життя, людина добра, справедливості, істини, щастя, свобода, краса залишаються головними загальнолюдськими цінностями, що й є ціннісними орієнтаціями особистості у всі історичні періоди розвитку людства. Аксіологічний підхід у контексті дослідження формування шляхетного ставлення до жінки слід розглядати у декількох напрямках: філософський, соціологічний, педагогічний, психологічний. Філософський аспект розглядає виховну функцію з позиції формування у підлітків суб’єкт-суб’єктного ціннісного ставлення до представників жіночої статі – сестри, подруги, тітки, мами, бабусі, однокласниці, вчительки та інших, яке виникає, може змінюватися та функціонує у культурно-освітньому середовищі. Соціологічний аспект передбачає тлумачити проблему з позиції ціннісного засвоєння підлітками морально-етичних норм, правил поведінки не тільки в оточенні близьких та рідних, але з незнайомими та у віртуальному просторі, що свідчить про глибину розуміння важливості організації освітнього середовища через різні моральні еталони культури. Психологічний аспект орієнтує вирішення проблеми з позиції формування у підлітків системи загальнолюдських, моральних цінностей, в основі якої – ціннісне ставлення до жінки, повага до неї та її статусу у суспільстві та родинних відносинах, розуміння категорій добра і зла. Педагогічний аспект розглядає вирішення проблеми формування цінностей, які передаються з покоління до покоління у зв’язку з визначенням завдань та мети, використанням найефективніших методів та засобів виховання для підлітків. ua
dc.description.abstract The article deals with different approaches of scientists to the interpretation of the concepts of "axiology". The study concluded that the axiological approach should be considered through category " the value". Based on the analysis of the scientific psychological and pedagogical literature, various classifications of values and their characteristics are described in the article. Despite the great number of scientific views on the classifications of values, but life, the person of good, justice, truth, happiness, freedom, beauty remain the main human values, which are the value orientations of the individual in all historical periods of human development. The axiological approach in the context of the study of the formation of noble attitudes towards women should be considered in several directions: philosophical, sociological, pedagogical, psychological. The philosophical aspect considers the educational function from the point of view of the formation of adolescent subjective subjective attitude towards representatives of the female gender – sisters, girlfriends, aunts, moms, grandmothers, classmates, teachers and others, that arises can change and function in a cultural and educational environment. The sociological aspect implies interpreting the problem from the point of view of adolescents’ moral mastery of ethical norms, rules of behavior not only in the environment of relatives and relatives, but with strangers and in virtual space, which testifies to the depth of understanding of the importance of organization of educational environment through different moral standards of culture. Psychological aspect is oriented to solving the problem of the formation of a system of universal, moral values in adolescents, which is based on a valuable attitude to a woman, respect for her and her status in society and family relations, understanding of categories of good and evil. The pedagogical aspect addresses the problem of generating values that are passed down from generation to generation in connection with defining goals and goals, using the most effective methods and means of education for adolescents. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject аксіологія ua
dc.subject аксіологічний підхід ua
dc.subject цінності ua
dc.subject ознаки цінностей ua
dc.subject класифікація цінностей ua
dc.subject ставлення до жінки ua
dc.subject підлітки ua
dc.subject axiology ua
dc.subject axiological approach ua
dc.subject values ua
dc.subject signs of values ua
dc.subject classification of values ua
dc.subject attitudes towards women ua
dc.subject teenagers ua
dc.subject.classification 37.012.1 ua
dc.title Аксіологічний підхід до проблеми формування шляхетного ставлення до жінки ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу