Розглядаються різні підходи науковців до тлумачення понять «аксіологія». У ході дослідження дійшли висновку, що
аксіологічний підхід слід розглядати через категорію «цінність». Спираючись на аналіз наукової психолого-педагогічної літератури у статі описані різноманітні класифікації цінностей та їх ознаки. Незважаючи на величезну кількість наукових поглядів щодо класифікацій цінностей, але життя, людина добра, справедливості, істини, щастя, свобода, краса залишаються головними загальнолюдськими цінностями, що й є ціннісними орієнтаціями особистості у всі історичні
періоди розвитку людства. Аксіологічний підхід у контексті дослідження формування шляхетного ставлення до жінки
слід розглядати у декількох напрямках: філософський, соціологічний, педагогічний, психологічний. Філософський аспект розглядає виховну функцію з позиції формування у підлітків суб’єкт-суб’єктного ціннісного ставлення до представників жіночої статі – сестри, подруги, тітки, мами, бабусі, однокласниці, вчительки та інших, яке виникає, може змінюватися та функціонує у культурно-освітньому середовищі. Соціологічний аспект передбачає тлумачити проблему з позиції
ціннісного засвоєння підлітками морально-етичних норм, правил поведінки не тільки в оточенні близьких та рідних, але
з незнайомими та у віртуальному просторі, що свідчить про глибину розуміння важливості організації освітнього середовища через різні моральні еталони культури. Психологічний аспект орієнтує вирішення проблеми з позиції формування у підлітків системи загальнолюдських, моральних цінностей, в основі якої – ціннісне ставлення до жінки, повага до неї та її статусу у суспільстві та родинних відносинах, розуміння категорій добра і зла. Педагогічний аспект розглядає
вирішення проблеми формування цінностей, які передаються з покоління до покоління у зв’язку з визначенням завдань
та мети, використанням найефективніших методів та засобів виховання для підлітків.
The article deals with different approaches of scientists to the interpretation of the concepts of "axiology". The study concluded
that the axiological approach should be considered through category " the value". Based on the analysis of the scientific
psychological and pedagogical literature, various classifications of values and their characteristics are described in the article.
Despite the great number of scientific views on the classifications of values, but life, the person of good, justice, truth, happiness,
freedom, beauty remain the main human values, which are the value orientations of the individual in all historical periods
of human development. The axiological approach in the context of the study of the formation of noble attitudes towards women
should be considered in several directions: philosophical, sociological, pedagogical, psychological. The philosophical aspect
considers the educational function from the point of view of the formation of adolescent subjective subjective attitude towards
representatives of the female gender – sisters, girlfriends, aunts, moms, grandmothers, classmates, teachers and others,
that arises can change and function in a cultural and educational environment. The sociological aspect implies interpreting
the problem from the point of view of adolescents’ moral mastery of ethical norms, rules of behavior not only in the environment
of relatives and relatives, but with strangers and in virtual space, which testifies to the depth of understanding of the importance
of organization of educational environment through different moral standards of culture. Psychological aspect is oriented
to solving the problem of the formation of a system of universal, moral values in adolescents, which is based on a valuable
attitude to a woman, respect for her and her status in society and family relations, understanding of categories of good and evil.
The pedagogical aspect addresses the problem of generating values that are passed down from generation to generation in
connection with defining goals and goals, using the most effective methods and means of education for adolescents.