Проблема якості вищої освіти в України набула важливого ідеологічного, економічного, соціального і технічного значення, що пов’язано з економічним розвитком країни і конкурентоспроможністю випускників вищої школі на
ринку праці. Останнім часом якість вищої освіти у навчальних закладах України погіршується, а країна поступово
поступається своїми позиціями на світовому ринку. Це призвело до того, що більшість випускників ВНЗ стала неконкурентоспроможна на європейському ринку праці, що викликало серйозне занепокоєння вчених, роботодавців. І тому підвищення якості вищої освіти в України є однім з основних завдань сьогодення. Авторка розглядає різні підходи до визначення поняття «якість вищої освіти» як закордонних, так і вітчизняних авторів і дійшла до висновку, що воно
носить багатоаспектний, різноплановий характер і має різноманітні тлумачення сутності цього поняття. На якість
вищої освіти вливають різни чинники, які умовно можна поділити на зовнішні та внутрішні. У статті розглядається один з основних зовнішніх чинників, якій суттєво впливає на якість вищої освіти – якість середньої освіти. Серед внутрішніх чинників розглядається якість освітнього процесу. Оскільки в освітньому процесі ключовими фігурами є викладач і студент, у статті розглядається їх вплив на якість вищої освіти і якими якостями вони повинні володіти. Узявши до уваги пріоритетність вищої освіти на майбутні роки, у статті наводяться основні шляхи її підвищення, до яких можна зарахувати: проведення у ВНЗ моніторингу показників якості; підвищення якості освітнього процесу; підвищення рівня професійної підготовки професорсько-викладацького складу; підвищення рівня науково-дослідницької роботи викладачів, студентів та ін.
The problem of the quality of higher education in Ukraine has become of great ideological, economic, social and technical
importance. It is connected with the economic development of the country and the competitiveness of higher education graduates in the labor market. Recently, the quality of higher education in Ukrainian educational institutions is deteriorating, and the country is gradually giving up its position in the world market. This has led to the fact that most university graduates have become uncompetitive in the European labor market. It has caused serious concern for scientists and employers. Therefore, improving the quality of higher education in Ukraine is one of the main tasks of today. The author examines different approaches to defining the concept of "quality of higher education" of both foreign and domestic authors and concludes that it is a multidimensional, diverse and has different interpretations of the essence of this concept. The quality of higher education is influenced by various factors that can be divided into external and internal. The article examines one of the main external factors that significantly affects the quality of higher education it is the quality of secondary education. Among the internal factors it is the quality of the educational process. The teacher and student are main players in the educational process, so the article examines their impact on the quality of higher education and what qualities they should possess. The article outlines the main ways of higher education, which include: conducting monitoring of quality indicators at universities; improving the quality of the educational process; raising the level of vocational training of the teaching staff; raising the level of research work of teachers, students and others.