ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Біляковська, О. О. | |
dc.date.accessioned | 2020-06-23T05:28:50Z | |
dc.date.available | 2020-06-23T05:28:50Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Біляковська, О. О. Методологічні підходи до вивчення системи професійної підготовки майбутніх вчителів у контексті забезпечення її якості / О. О. Біляковська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.1) – С. 69-73. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29905 | |
dc.description.abstract | На основі аналізу наукових джерел схарактеризовано окремі методологічні підходи до вивчення проблеми професійної підготовки майбутніх учителів у контексті забезпечення її якості, зокрема, системний, діяльнісний (праксеологічний) та компетентнісний підходи. У ході дослідження забезпечення якості професійної підготовки майбутніх вчителів на основі системного підходу важливо виокремити головні елементи системи, попередньо розподіливши їх на окремі блоки відповідно до визначення, функціонування та процесу професійної підготовки. З позицій системного підходу, професійну підготовку розглядають як цілеспрямовану діяльність, яка заснована на певних принципах і закономірностях системоутворювання, зв’язках між компонентами системи (метою, завданнями, змістом, формами і методами навчання у їх взаємодії тощо). Розглянуто головні принципи системного підходу, а саме: цілісності, структурності, інтегративності, ієрархії, зовнішньої обумовленості та глобальної мети. В умовах інтеграції вітчизняної системи освіти в європейський освітній простір перехід на компетентнісну осно-ву підготовки майбутніх вчителів стає першочерговим завданням у забезпеченні її якості. Застосування компетентнісного підходу до досліджуваної проблеми уможливить перенести підготовку сучасного вчителя у компетентнісну площину освітнього середовища, добір відповідних методів і форм навчання, спрямованих на підготовку компетентного вчителя-європейця, здатного до вирішення суспільних і професійно-педагогічних завдань, готового до продуктив-ної взаємодії, постійного розвитку, вдосконалення та зростання. Діяльнісний (праксеологічний) підхід до проблеми забезпечення якості професійної підготовки майбутніх вчителів спрямований на головне завдання – вивчення й упровадження необхідного знання для здійснення ефективної діяльності, а також цінностей і змісту, цілей, дій, процедур, результатів та відповідної корекції. | ua |
dc.description.abstract | Considering scientific materials, the article characterizes specific methodological research approaches to the problem of teacher training in the context of its quality assurance, particularly systematic, activity oriented (praxeological) and competency-based approaches. While studying quality assurance of teacher training on the grounds of the systematic approach, it is important to outline key elements of the system having divided them into separate blocks according to their definition, functioning and process of professional training. From the standpoint of the systematic approach, professional training is seen as a purposeful activity based on certain principles and laws of system formation, and connections between system components (aim, tasks, content, forms and studying methods in their interaction, etc.). Key principles of the systematic approach are studied such as principles of integrity, structure, integration, hierarchy, external conditionality and global aim. Under the conditions of integration of the national system of education into the European sphere of education, transition to a competency-based system of teacher training becomes a prior task to ensure its quality. Applying the competency-based approach to the problem under the research will enable putting modern teacher training into the competency-based plane of the educational environment. It will also enable the selection of appropriate teaching methods and forms intended for training a competent European teacher, who is able to solve social, professional and pedagogical tasks, is ready for efficient cooperation, constant development, improvement and growth. Activity oriented (praxeological) approach to the problem of quality assurance of teacher training is aimed at the main task – learning and implementing necessary knowledge for realization of effective activity as well as values and content, aims, actions, procedures, results and proper correction. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | методологія досліджень | ua |
dc.subject | якість професійної підготовки | ua |
dc.subject | системний підхід | ua |
dc.subject | компетентнісний підхід | ua |
dc.subject | праксеологічний підхід | ua |
dc.subject | research methodology | ua |
dc.subject | quality of professional training | ua |
dc.subject | system approach | ua |
dc.subject | praxeological approach | ua |
dc.subject.classification | 37.011.3-051:[37.18.8:005.336.3] | ua |
dc.title | Методологічні підходи до вивчення системи професійної підготовки майбутніх вчителів у контексті забезпечення її якості | ua |
dc.type | Article | ua |