Розглядаються засоби організації проблемно-орієнтованого навчання на заняттях з англійської мови в вищих військових навчальних закладах. Зокрема, розкривається сутність таких понять як проблемна ситуація, складність, трудність. Основна увага зосереджується на теоретико-методичних засадах реалізації принципу проблемності в методиці навчання англійської мови в ВВНЗ. Висвітлюються цілі та рівні сформованості досліджуваного явища. На основі аналізу педагогічної літератури обґрунтовується методика створення та використання проблемних ситуацій, оговорюється, що практичні особливості використання проблемно-орієнтованого навчання на заняттях з англійської мови професійного спілкування проявляються в реалізації технології проблемного навчання саме під керівництвом викладачів. Організація навчальних занять передбачає створення таких ситуацій самим викладачем і активну діяльність курсантів по їх вирішенню, в результаті чого і відбувається творче оволодіння знаннями, навичками, вміннями і розвиток розумових здібностей. Зазначається також, що концепція дослідження забезпечується єдністю методологічного, теоретичного та методичного аспектів. Підкреслюється важлива роль використання проблемно-орієнтованих ситуацій в стимуляції пізнавальної діяльності курсантів, що веде до формування стійкого бажання вивчати іноземну мови, вдосконалювати свої навички іншомовної комунікації. Успіх інтелектуального розвитку курсантів вищих військових навчальних закладів досягається головним чином на занятті, коли викладач організовує пізнавальну систематичну діяльність курсантів. В статті підкреслюється, що сутність проблемно-орієнтованого заняття можна охопити однією фразою – творче засвоєння знань, коли на заняті курсант проходить все ланки наукової творчості: постановку проблеми і пошук рішення – на етапі введення знань; вираз рішення і реалізацію продукту – на етапі відтворення (промовляння) знань. Стаття наголошує на ефективності застосування обраної педагогічної технології, висвітлює методичні прийоми створення проблемних ситуацій, методичних засобів організації проблемно-пошукового підходу, що в цілому сприяє вирішенню завдань та цілей сучасного заняття з англійської мови професійного спілкування.
The article deals with the means of organizing problem-oriented training at English lessons at higher military educational establishments. In particular, the essence of such concepts as the problem situation, complexity, difficulty is revealed. The main focus is at the theoretical and methodological foundations of the implementation of the problem principle in the methodology of teaching English in high schools. The goals and levels of formation of the studied phenomenon are highlighted. Based on the analysis of pedagogical literature, the methodology of creation and use of problem situations is substantiated, it is stated that the practical features of using the problem-oriented training at English language communication are manifested in the implementation of problem-based learning technology precisely under the guidance of teachers. The organization of training involves the creation of such situations by the teacher and the active activity of cadets to solve them, resulting in a creative mastery of knowledge, skills, skills and development of mental abilities. It is also noted that the concept of research is ensured by the unity of methodological, theoretical and methodological aspects. The importance of using problem-oriented situations in stimulating the cognitive activity of cadets is emphasized, that leads to the formation of a stable desire to learn a foreign language, to improve their foreign language communication skills. The success of the intellectual development of cadets of higher military educational institutions is achieved mainly in the classroom, when the teacher organizes cognitive systematic activity of cadets. The article emphasizes that the essence of problem-oriented occupation can be covered by one phrase – creative mastering of knowledge, when the busy cadet goes through all the links of scientific creativity: problem statement and search for a solution – at the stage of knowledge introduction; the expression of the solution and the realization of the product are at the stage of knowledge reproduction. The article emphasizes the effectiveness of the application of the selected pedagogical technology, highlights the methodical methods of creating problem situations, methodical means of organizing a problem-seeking approach, which in general contributes to solve the problems and goals of modern English language vocational communication.