Проаналізовано досвід використання інформаційних технологій у Китайській народній республіці (КНР), що дає можливість упровадження кращих здобутків використання інформаційних технологій (ІТ) в закладах освіти України. Виявлено, що інформатизації освітнього простору КНР сприяють настання ери «Інтернет +», створення великої кількості інтернет-освітніх компаній, інтернет-користувачів, загальний доступ до мережі Інтернет. Ці умови сприяли становленню й розвитку освітніх інформаційних технологій як у закладах загальної середньої освіти, так і у вищій школі. Серед них автором статті виокремлюються відео-уроки, мікро-лекції, відео-курси; мультимедійні й інтелектуальні класні кімнати; «внутрішні мережі» закладів освіти; пристрої відвідуваності та система розпізнавання облич; широкосмугові мережі та хмарні інфраструктури; інформаційні й експериментальні центри, які сприяють збалансованому розвиткові освіти не залежно від регіонального чинника, прискоренню процесу навчання, зростанню інтересу учнів/студентів до предмета, покращенню якості засвоєння матеріалу, індивідуалізації процесу навчання, уникненню суб’єктивності оцінки тощо.
З’ясовано, що інформатизації освітнього простору КНР в епоху «великих даних» сприяє чітке та послідовне дотримання вимог підвищення рівня кваліфікації педагогічних кадрів, які виконують роль організаторів і керівників високоякісного освітнього середовища, здійснюють аналіз даних тощо. У межах професійного зростання освітяни поглиблено вивчають інформаційні технології, освоюють відповідне програмне забезпечення та постійно вивчають способи інтеграції інформатизації та педагогічної майстерності, змінюють концепцію викладання, оволодівають методикою «цифрового навчання», поохочують учнів використовувати цифрові технології в освітньому процесі, здійснюють дослідження у сфері інформаційних технологій, нові розробки у сфері інформатизації.
The article deals with the analysis of the experience in using information technologies in the People’s Republic of China (PRC), which allows for implementing the best outcomes of using information technologies (IT) in Ukrainian educational establishments. It is found out that informatization of the educational area in PRC is promoted by the beginning of the «Internet +» era, establishing a large number of the Internet-educational companies, Internet users, general access to the Internet. These factors contributed to the implementation and development of educational information technologies both in secondary educational institutions and higher education. Among them the author of the article has singled out video lessons, micro lectures, video courses, multimedia and smart classrooms; «local networks» of educational institutions; attendance devices and face recognition systems; broadband networks and cloud infrastructures; information and experimental centers that promote a balanced development of education regardless of the regional factor, accelerate the learning process, increase pupils’/students’ interest in the subject, improve the quality of learning, allow for individualizing the educational process, avoiding subjective assessment etc. It is determined that the informatization of the educational space in PRC at the age of «big data» is promoted by efficient and consistent adherence to the requirements of advanced training of teaching staff who act as the organizers and managers of the high-quality educational environment, perform data analysis, etc. In the course of their professional development educators study information technologies in depth, master the corresponding software and constantly search for ways to integrate information and pedagogical skills, change the concept of teaching, acquire «digital learning» techniques, encourage students to use digital technologies in the educational process, conduct researches in the information technologies area, new developments in the field of informatization.