Визначено актуальність проблеми формування інформаційно-аналітичної компетентності офіцерів органів управління у закладах вищої військової освіти. Проведено проблемний аналіз діяльності військових фахівців інформаційно-аналітичного забезпечення та виявлено необхідність здійснення ними інформаційно-аналітичної діяльності в процесі виконання професійних обов’язків. З’ясовано, що професійна діяльність офіцерів-аналітиків включає інформаційну й аналітичну складову, та обґрунтовано висновок, що зміст освітніх дисциплін повинен бути спрямований на розвиток інформаційно-аналітичної компетентності. Здійснений аналіз освітньо-професійної програми підготовки офіцерів інформаційно-аналітичного забезпечення інституту забезпечення військ (сил) та інформаційних технологій Національного університету оборони України імені Івана Черняховського дає змогу визначити шляхи розв’язання виявлених суперечностей щодо формування інформаційно-аналітичної компетентності офіцерів органів оперативно-тактичної ланки військового управління в закладах вищої військової освіти. Наукова новизна одержаних результатів дослідження, висвітлених у даній статті, полягає у визначенні поняття «інформаційно-аналітична компетентність офіцерів органів оперативно-тактичної ланки військового управління» та обґрунтуванні вимог щодо сформованості інформаційно-аналітичної компетентності цих офіцерів на посадах в органах військового управління оперативно-тактичної ланки. Окреслення напрямів подальшого наукового пошуку в розв’язанні проблеми підвищення якості підготовки офіцерів органів військового управління уможливлює доведення отриманих результатів у здійсненому дослідженні до конкретних методичних розробок навчальних програм, методичних рекомендацій з проведення занять теоретичного навчання і практичних вправ, тестів для контролю знань та вмінь слухачів.
The author investigates the formation problem relevance of the information and analytical competence of staff officers in higher military education institution. A problematic analysis of the activities of military specialists of information and analytical support was carried out, the necessity of carrying out information and analytical activity in the process of fulfilling their professional duties was revealed. It has been found that the professional activities of analyst officers include informational and analytical component, and it is substantiated the conclusion that the content of educational disciplines should be directed to the development of information and analytical competence. The analysis of educational and professional training program for officers of the information-analytical support of the Institute of Troops (Forces) Support and Information Technologies of Ivan Cherniakhovskyi National Defense University of Ukraine allows to determine the ways of solving the identified contradictions regarding the formation of information-analytical competence of the operational-tactical staff officers in institutions of high military education. The scientific originality of the results of the study, which are shown in this article, is to define the concept of “information and analytical competence of officers of operational and tactical units of military management” and substantiation of requirements for the formation of information and analytical competence of these officers in positions of military administration. Demonstrating the directions of further scientific research in solving the problem of improving the quality of training of military management officers makes it possible to bring the results obtained in the conducted research to specific methodological curriculum development, methodological recommendations for conducting exercises and training, tests for students’ knowledge and skills control.