Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Професійний імідж викладачів закладів вищої освіти як проблема педагогічної теорії та практики

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Апостол, О. В.
dc.date.accessioned 2020-06-23T04:42:12Z
dc.date.available 2020-06-23T04:42:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Апостол, О. В. Професійний імідж викладачів закладів вищої освіти як проблема педагогічної теорії та практики / О. В. Апостол // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.1) – С. 27-31. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29889
dc.description.abstract Розкрито сутність професійного іміджу педагога вищої школи та схарактеризовані різнопланові вектори його розвитку. Проблема формування позитивного іміджу викладача вищого навчального закладу представлена в статті як необхідна складова педагогічної іміджології у системі підготовки фахівців вищої школи. Візуальне засвідчення сучасних манер спілкування й дотримання останніх тенденцій моди дозволить розширити коло контактів і успішно займатися професійною діяльністю у різновікових соціумах. Перераховані функції іміджу – ціннісні й технологічні – є пріоритетними складовими само– презентації особистості. Знаючи ці функції і методично вправляючись із їх реалізацією як самостійно, так і за допомогою іміджмейкера, людина зможе створити свій індивідуально-особистісний і професійний імідж. Суб’єктом діяльності викладача закладу вищої освіти , педагога, вихователя має бути не лише окрема індивідуальність, а й світ людей, їх покликання і доля. Відтак постає важливе завдання створення викладачем власного високоморального й професійного іміджу, щоб бути справжнім лідером, педагогом і психологом у системі інформаційного впливу на підростаючого покоління. Особливо важливим аспектом даного процесу є формування задатків професійного іміджу у процесі магістерської підготовки викладача вищої школи. Вивчення особливостей навчально-виховного процесу магістратури засвідчило, що його традиційна система організації здебільшого формує у випускників здатність до стихійного професійного іміджу, яка виявляється під час вирішення вузько ситуативних завдань саморегуляції в освітній , рідше – у професійній діяльності. При цьому професійний імідж не виступає як внутрішньо особистісне завдання у випускників магістратури. Педагогічна іміджологія у процесі магістратури – це науковий напрям, покликаний розробляти й використовувати теорію й практику формування іміджу педагогічних працівників, освітніх навчальних закладів, іміджу самої системи освіти в країні. Мета педагогічної іміджології полягає в обґрунтованні та побудові програми впровадження й реалізації іміджових атрибутів педагога, а також в утвердженні іміджу сучасного закладу освіти. У нашому дослідженні завдання спрямовані на формування професійного іміджу у майбутніх викладачів вищої школи; визначено педагогічні умови та розроблено й апробовано експериментальну технологію педагогічного супроводу професійного саморозвитку майбутніх викладачів вищої школи у процесі їхнього навчання в магістратурі. Щоб ефективно здійснювати свої функції в майбутньому, сучасному здобувачеві магістерської освіти необхідно опанувати певні компоненти іміджевої педагогічної майстерності: вміти взаємодіяти з людьми різного рівня (студенти, аспіранти, викладачі, допоміжний персонал, батьки, ділові кола, керівництво), встановлювати ділові й творчі стосунки з колегами, використовувати усну й письмову мову для впливу на партнерів та досягнення взаєморозуміння, сприймати, засвоювати й використовувати інформацію тощо. Професійна компетентність викладача освітньої установи як блок якостей має особливу значущість. Це поняття включає такі основні групи якостей: управлінську, педагогічну, наукову, економічну, правову компетентності. Згідно із Законом про вищу освіту в Україні, саме через діяльність педагогічних працівників реалізується державна політика, спрямована на зміцнення інтелектуального й духовного потенціалу нації, розвиток вітчизняної науки і техніки, збереження й примноження культурної спадщини нації. Відтак необхідним є підвищення престижу педагогічної професії у суспільстві й утвердження високого соціального статусу та професійного іміджу педагога вищої школи. Тому імідж кожного педагога включає особливості , властиві його професії: тонкість розуму, вишукані манери, вихованість, скромність, уміння гідно подати себе студентам магістратури. ua
dc.description.abstract The essence of the professional image of a teacher of higher education is revealed in the article and the diverse vectors of its development are characterized. The problem of forming a positive image of a teacher of a higher educational institution arises in the article as a necessary component of pedagogical imageology in the system of training specialists of a higher school. Visual evidence of modern manners of communication and compliance with the latest fashion trends will expand the circle of contacts and successfully engage in professional activities in different age societies. The listed image functions – value and technological – are priority components of self-presentation. Knowing these functions and practicing methodically in their implementation both independently and with the help of an image maker, a person will be able to create his own individual, personal and professional image. The subject of concern for the teacher of a higher education institution, teacher, educator should be not only a separate individual, but the world of people, their vocation and destiny. Therefore, an important task arises of creating a teacher’s own moral and professional image in order to be a real leader, teacher and psychologist in the system of informational impact on the younger generation. A particularly important aspect of this process is the formation of the makings of a professional image in the process of master training of a teacher of higher education. The study of the features of the educational process of the master’s program showed that its traditional organization system mainly forms the ability of graduates to have a spontaneous professional image, which appears when solving narrowly situational tasks of self-regulation in training, less often in professional activity. At the same time, professional image does not appear among graduate students as an internal personal task. Pedagogical imageology in the graduate process is a scientific direction designed to develop and use the theory and practice of forming the image of teachers, educational institutions, the image of the educational system in the country. The purpose of pedagogical imageology is to build a program of introducing and implementing the image attributes of a teacher in a scientifically sound research way, as well as form an image of a modern educational institution. In our study, the tasks are aimed at creating a professional image for future teachers of higher education, pedagogical conditions are determined and an experimental technology for pedagogical support of professional self-development of future teachers of higher education is developed and tested in the process of their training in a master’s program.In order to effectively carry out their functions in the future, a modern master’s degree student needs to master certain components of image teaching skills: be able to interact with people of different levels (students, graduate students, teachers, support staff, parents, business circles, management), establish business and creative relations with colleagues, use oral and written speech to influence partners and achieve mutual understanding, perceive, absorb and use inform nation and the like. The professional competence of the teacher of an educational institution as a block of qualities is of particular importance. This concept includes the following main groups of qualities: managerial, pedagogical, scientific, economic, legal competence. According to the Law on Higher Education in Ukraine, it is precisely because of the activities of teachers that a state policy is being implemented aimed at strengthening the intellectual and spiritual potential of the nation, developing domestic science and technology, and preserving and enhancing the cultural heritage of the nation. Therefore, it is necessary to increase the prestige of the teaching profession in society and the approval of the social status and professional image of a higher education teacher. Therefore, the image of each teacher has common features inherent in his profession: subtlety of mind, exquisite manners, good manners, modesty, the ability to adequately present himself to graduate students. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject імідж ua
dc.subject позитивний імідж ua
dc.subject імідж педагога вищої школи ua
dc.subject педагогічна іміджологія ua
dc.subject image ua
dc.subject positive image ua
dc.subject image of a higher education teacher ua
dc.subject pedagogical imageology ua
dc.subject.classification 378.14 ua
dc.title Професійний імідж викладачів закладів вищої освіти як проблема педагогічної теорії та практики ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу