The research of the contents of the teachihg methods ofdescriptive geometry and drawing in the system of students training in the agricultural Institutes is carried out in this thesis. From the position of actional aproach the correction of contents considering demands for grafical knowledge from the point of veiw of special subjects and specific features of future profession is done. The system of graphic tasks is developed and inducated in the academic process according to the corrected contents. The results of the reseach affirmed by experiments enable use to improve the teaching methods of
descriptive geometry and drawing in agricultural Institutes.
В настоящей работе выполнено исследование содержания и методики преподавания начертательной геометрии и черчения в системе подготовки студентов сельскохозяйственного вуза. С позиций деятельностного подхода проведен отбор содержания дисциплины "Начертательная геометрия и черчение" с учетом требований к графическим знаниям со стороны спецдисциплин и специфики будущей профессии. Разработана и внедрена в учебный процесс система графических задач, соответствующая отобранному содержанию. Результаты исследования, подтвержденные экспериментально, позволяют
усовершенствовать методику преподавания начертательной геометрии
и черчения в сельскохозяйственном вузе.