У статті розглядається проблема емоційного вигорання у викладачів вузів. Розкриваються особливості і причини емоційного вигорання викладачів, а також аналізуються різні види аеробіки, які можна використовувати для профілактики. Різні види аеробіки є вагомим компонентом галузі фізичної культури сучасного суспільства. Вони розкривають перед тими, хто займається широкі можливості для самовдосконалення, мають виражений оздоровчий ефект, поліпшують емоційний стан і працездатність, є ефективним засобом розвитку фізичних якостей. Це обумовлює доцільність їх застосування в профілактиці емоційного вигорання викладачів.
В статье рассматривается проблема эмоционального выгорания у преподавателей вузов. Раскрываются особенности и причины эмоционального выгорания преподавателей, а также анализируются различные виды аэробики, которые можно использовать для профилактики. Различные виды аэробики является весомым компонентом области физической культуры современного общества. Они раскрывают перед теми, кто занимается широкие возможности для самосовершенствования, имеют выраженный оздоровительный эффект, улучшают эмоциональное состояние и работоспособность, являются эффективным средством развития физических качеств. Это обуславливает целесообразность их применения в профилактике эмоционального выгорания преподавателей.
Professional experience teacher has always been one of the most emotionally intense. This is due to a large number of unpredictable and uncontrollable communicative situations with ad hoc mode of operation, a high degree of personal responsibility of the teacher. Teachers are constantly in emotionally intense atmosphere during intense and close communication with students, colleagues, leading to emotional burnout. Analysis of work (J. Greenberg, HJ. Freydenberg, X. Maslach) argues that researchers have no single view on the question of what "emotional burnout syndrome" which factors determine its origin and what is its structure. Almost no work on the use of physical education in the prevention and prevention of occurrence of a syndrome of emotional burnout in teachers. Purpose – an analysis of physical education for the prevention of emotional burnout university teachers. Research objectives. 1. Identify the characteristics and causes of emotional burnout teachers. 2. To analyze the different types of aerobic exercise for the prevention of emotional burnout. Different types of aerobics is an important component of physical culture of modern society. They reveal to those engaged in opportunities for self-improvement, have a pronounced effect health, emotional state and improve efficiency, an effective means of physical qualities. This determines feasibility of their application preventing emotional burnout teachers.