Короткий опис(реферат):
У посібнику розглянуто досвід розвитку, трансформації та удосконалення вищої освіти Сполучених
Штатів Америки у період із кінця ХХ і на початку ХХІ століття. Студентам демонструються характерні
риси, особливості та напрями діяльності американських ВНЗ – університетів, коледжів й інших
навчальних інституцій в умовах зацікавленості суспільства США в отриманні нових знань, професій, у
зміцненні престижу, економіки і потужності країни.
Аналізуються результати впливу приватного капіталу на американську вищу освіту та поступове
перетворення ВНЗ США в освітні економічні корпорації. Досліджуються досвід американців у сфері
освітнього менеджменту, навчання якостям лідера, маркетингової діяльності університетів і коледжів,
впровадження нових концепцій організації навчання, ступінь матеріально-технічного забезпечення ВНЗ
США, типи і види відкритого та дистанційного навчання. Розглядаються питання академічної свободи,
якості й змісту освіти, мотиви вибору абітурієнтами в США спеціалізації та побудови професійної кар’єри.
Вивчаються джерела фінансування ВНЗ США, характерні риси діяльності американських публічних
(державних) і приватних університетів і коледжів, аналізуються проблеми інтернаціоналізації та
застосування американського законодавства у системі вищої освіти, принципи підготовки і перепідготовки
професорсько-викладацького складу та роль морально-етичних норм у діяльності ВНЗ США.
Посібник призначений для використання в педагогічних університетах, інститутах і коледжах,
а також при підготовці фахівців у ВНЗ України. Може використовуватися для підготовки бакалаврів
і магістрів педагогічних, гуманітарних та інших спеціальностей при вивченні таких дисциплін, як:
історія, історія зарубіжних країн, культурологія, країнознавство, педагогіка і психологія вищої школи,
теорія та історія педагогіки, порівняльна педагогіка, філософія освіти, теорія освіти, менеджмент і
підприємництво в освіті. Також буде корисним і для фахівців галузі освіти, вищої школи, а також
аспірантам і науковцям.