У дисертації уточнено понятійний апарат задач економічного змісту, розкрито зміст та операційний склад умінь розв’язувати задачі, з’ясовано психолого-методичні засади їх формування, типові економічні ситуації, які лежать в основі найважливіших груп задач, розроблено систему принципів добору задач. Обгрунтовано, що формування вмінь розв’язувати задачі економічного змісту має бути операційно-орієнтованим, включати підготовчо-мотиваційний, операційно-пізнавальний, рефлексивно-оціночний етапи і враховувати особливості навчальної діяльності студентів, рівні вимог до вироблення вмінь, дидактичні закономірності навчального процесу та вимоги до розв’язання задач. Теоретично й експериментально обгрунтована методика (мета, зміст, методи, організаційні форми, прийоми і засоби) забезпечує ефективне диференційоване формування вмінь студентів розв’язувати задачі економічного змісту і може бути використане викладачами коледжів інших профілів.
The notions for the problems with economic contents are specified in the dissertation, the contents and composition of the skills to solve problems are examined,
psychological and methodological principles for their formation are specified, the system of principles for problems selection is developed. It is justified that the formation of skills to solve problems with economic contents has to be oriented on operations side, it should include the stages preparation, motivation, introduction, evaluation and also take into consideration the peculiarities of students training, the levels of requirementrs to developing skills, patterns of training and requirements to problem solving. The methods of skills formation to solve problems with economic contents, which are grounded both theoretically and by experiments are defended in the dissertation (objective, contents, methods, organisational forms, techniques and tools). These methods ensure effective differentiated formation of students skills to solve problems with economic contents and they can be used by the trainers of another profile colleges.
В диссертации теоретически и экспериментально обоснована необходимость усиления прикладной направленности курса математики и колледжей экономического профиля - реализации методологической, содержательной и операционной связи математики с практикой. Задачи экономического содержания - важное средство реализации прикладной направленности математики.