У дисертації розглядається діяльність земств Правобережної України в галузі освіти. Визначено, що земства відіграли важливу роль у розвитку початкової, професійної і позашкільної освіти. Вони протиставили політиці російського самодержавства в галузі освіти альтернативну програму її реформування, спрямовану на демократизацію. Земства здійснювали підготовку до запровадження загального початкового навчання,відкривали земські школи,які у більшій мірі, ніж державні і церковні, відповідали потребам розвитку суспільства.
Важливим напрямом діяльності земств було становлення української національної системи освіти.
The activiti of zemstvs of Pravoberezhna Ukraine in tne sphere of education is observed in this thesis. It was stated, that zemstvs had played the important role in the development of primari, professional and outschool education. They opposed to th educational policy of russion tzarism the alternative programme of refofming of education, devoted to its educational and democratization. Zemstvs rad had organized preparation to the innitiation of the general primari education, opened zemski schools,
wrick in the greater deal than state and religious ones corresponded to the needs of development of the society. The most impotant way of activiti of zemstvs was the formation of Ukrainian national system of education.
В диссертации рассматривается деятельность земств в области образования. Определено, что земства сыграли важную роль в развитии начального, профессионального и внешкольного образования. Они противопоставили политике российского самодержавия в области образования альтернативную программу реформирования отрасли, направленную на ее демократизацию. Земства осуществляли подготовку к введению всеобщего начального обучения, открывали земские школы, которые в большей степени, чем государственные и церковные, отвечали потребностям развития общества. Важным направлением деятельности земств было становление украинской национальной системы образования.