Дисертацію присвячено розробці та науковому обґрунтуванню методики
активізації творчої діяльності студентів педагогічних університетів в процесі
навчання гри на музичному інструменті. В процесі дослідження уточнено сутність поняття „активізація творчої діяльності”, з’ясовано зміст і структуру мистецької творчості, основні її етапи, виявлено можливості залучення майбутніх учителів музики до елементарної композиторської творчості, створено і експериментально
перевірено відповідну методику роботи зі студентами, обґрунтовано її принципові засади, здійснено класифікацію навчальних завдань за ступенем і характером активності творчої діяльності. В дисертації визначено критерії і показники активності творчої діяльності студентів, охарактеризовано рівневі ознаки творчої активності студентів в процесі елементарної композиції та інтерпретації музики в
інструментальних класах педагогічних університетів, проаналізовано особливості впливу елементарної композиторської діяльності на інтенсифікацію творчої самостійності студентів у виконавській практиці.
The dissertation is dedicated to scientific aspects of methods for students’ creative activity at pedagogical universities in the process of training to play on musical instruments. Some points are made on such problems as “activity o f creative work”,
content and structure of creative activity and it’s main stages; familiarizing the
future music teachers to elementary composer activity is offered, integnity of the
developed method is provided with students, the main aspects are made with the
matter of principle; classification of higher educations institutions are made
according to the degree and to the main character of active creative work.
The points of creative activity are shown in the dissertation, the levels of
degree of students’ creative activity in the process of elementary composer activity
and imitation creativity in special forms at pedagogical universities, the influence
of elementary composer activity to independence of the appoaches students to
creative activity and performance some musical practice.
В диссертации исследуется проблема усовершенствования профессиональной подготовки будущих учителей музыки. На основе анализа специальной литературы вычленяются малоисследованные вопросы, к числу которых относится целенаправленная активизация различных форм продуктивной творческой деятельности в области музыки. Проблема приобщения студентов к элементарной композиции связывается с необходимостью подготовки студентов к будущей художественно-воспитательной работе в школе, в которой музыкальное творчество детей, в том числе и композиторского характера, занимает существенное место.