Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми
формування ціннісного ставлення до живопису у дітей старшого дошкільного віку.
Проаналізовано філософські, естетичні, психологічні та педагогічні аспекти поняття ціннісного ставлення до мистецтва й до живопису зокрема. Обгрунтовано та визначено сутність поняття “ціннісне ставлення дитини до живопису”. Розроблено зміст, форми, методи і прийоми формування ціннісного ставлення до живопису у дітей старшого дошкільного віку. Експериментально апробовано і дослідним шляхом перевірено ефективність авторських методик, спрямованих на формування ціннісного ставлення до живопису у дітей старшого дошкільного віку. Основні результати дослідження впроваджено у навчально-виховний процес дошкільних навчальних закладів.
The dissertation is a theoretic and experimental research of the problem of forming of
senior preschool children’s value attitude to painting. Philosophical, aesthetic,
psychological and pedagogical aspects of the notion of value attitude to art and particularly to painting have been analyzed. The content of the notion ‘child’s value attitude to painting’ has been substantiated and defined. The content, forms, methods and techniques of forming of senior preschool children’s value attitude to painting have been developed. The effectiveness of author’s methods of forming of senior preschool children’s value attitude to painting has been experimentally proved. Tire main results of the research have been introduced into educational process of preschool educational establishments.
Диссертационное исследование посвящено проблеме формирования
ценностного отношения к живописи у детей старшего дошкольного возраста
В диссертации проанализированы философские, психологические и педагогические аспекты понятия ценностного отношения к искусству и к живописи в частности; обоснована и определена сущность понятия “ценностное отношение ребёнка к живописи”; выявлены характерные особенности процесса функционирования фактора ценностного отношения к произведениям живописи у детей старшего дошкольного возраста; обоснованы содержание, формы, методы и приемы формирования ценностного отношения к живописи у детей старшего дошкольного возраста и экспериментально проверена их эффективность.