Дисертація присвячена дослідженню професійно значущих характеристик особистісної зрілості майбутніх психологів (саморегуляція, самостійність, креативність, інтелектуальність, комунікабельність, емпатійність, моральність, відповідальність, Егоідентичність, самоприйняття, аутентичність, трансцендентність, самоактуалізація). На основі теоретичного аналізу обгрунтовано модель професійно значущих характеристик особистісної зрілості майбутніх психологів та особливості її функціонування. Експериментально виявлено особливості розвитку професійно значущих характеристик
особистісної зрілості майбутніх психологів. Визначено критерії (інтраперсональна
конструктивна активність, інтерперсонапьна конструктивна активність, трансперсональна конструктивна активність), показники та рівні (високий, середній, низький) розвитку професійно значущих характеристик особистісної зрілості майбутніх психологів. Обгрунтовано, розроблено та апробовано програму розвитку професійно значущих характеристик особистісної зрілості активними соціально-психологічними методами навчання. Ефективність програми доведено позитивною динамікою підвищення рівня розвитку професійно значущих характеристик особистісної зрілості у майбутніх психологів. На основі результатів дослідження розроблено методичні рекомендації викладачам вузу та студентам, спрямовані на розвиток професійно значущих характеристик особистісної
зрілості майбутніх психологів.
The dissertation is dedicated to the research of the professionally meaningful characteristics of future psychologists’ personality maturity (self-regulation, independence, creativity, intellectuality, communicability, empathy, morality, responsibility, Ego-identity, self-acceptance, authenticity, transcendence, self-actualization). The model and peculiarity of functioning of professionally meaningful characteristics of future psychologists’ personality maturity was substantiated on the
base of the theoretical analysis. In the process of experimental revelation peculiarities of development of professionally meaningful characteristics of personality maturity of future psychologists are investigated. The criterions (intrapersonal structural activity, interpersonal structural activity, transpersonal structural activity) are determined, indices and levels (high, middle, low) of the development of professionally meaningful characteristics of personality maturity of future psychologists. The program of diagnostic and development of professionally meaningful characteristics of future psychologists’ personality maturity was substantiated worked out and approved. The
efficiency of the program was proved by the positive dynamics of increasing the level of the development of professionally meaningful characteristics of future psychologists’ personality maturity. The practical recommendations on the base of the results of the research were worked out and addressed to the teachers of the institution and students for the development of professionally meaningful characteristics of future psychologists’ personality maturity.
Диссертация посвящена исследованию профессионально значимых характеристик
личностной зрелости будущих психологов. В работе представлен анализ научно-теоретических взглядов на изучение проблемы феномена личностной зрелости,
рассматриваются современные подходы к профессионально значимым характеристикам будущих психологов. В основу диссертационного исследования заложено предположение о том, что личностная зрелость является основоположной составляющей успешной профессиональной подготовки будущих психологов. На основе анализа литературы обосновано профессионально значимые характеристики личностной зрелости будущих психологов, особенности их диагностики и развития.