This article is dedicated to the research of professional “Self-image” development of future mid-level medical workers during their training in medical college, which is an important condition for their successful formation as specialists. The empirical study of this issue was conducted in order to identify the peculiarities of professional “Self-image” development of 1-4 year medical college students during their professional training. To achieve this goal, a modified method of studying the professional “Self-image” of future mid-level medical staff was used. The peculiarities of the content and coincidence of real and ideal representations of medical college students (1st-4th years of studying) about themselves as a medical worker are described. The empirical established that during the professional training of the content and coincidence the students’ real and ideal representations of themselves as future medical workers change.
Статтю присвячено питанню розвитку професійного “образу Я” майбутніх медичних працівників протягом навчання у медичному коледжі, що є важливою умовою їх успішного становлення як фахівців. Емпіричне вивчення цього питання проводилося з метою виявлення особливостей розвитку професійного “образу Я” студентів 1-4-х курсів медичних коледжів протягом їх професійного навчання. Для досягнення поставленої мети застосовувалася модифікована методика вивчення професійної самооцінки майбутніх медичних працівників середньої ланки. Охарактеризовано особливості змісту й співвідношення реальних та ідеальних уявлень студентів 1-4-х курсів медичних коледжів про себе як медичного працівника. Співвідношення реальних та ідеальних уявлень майбутніх медичних працівників визначає рівень їх професійної самооцінки. Емпірично встановлено, що протягом професійного навчання змінюється зміст і співвідношення реальних та ідеальних уявлень студентів про себе як майбутніх медичних працівників. З’ясовано, що на кожному курсі найбільша кількість студентів оцінюють себе як професіонала середньо, дещо менша – низько, найменша – високо. Емпірично виявлена динаміка засвідчує важливість проведення розвивальної роботи з майбутніми медичними працівниками середньої ланки упродовж їх навчання з метою підвищення у них цих рівнів. Модифікована методика та одержані результати будуть корисними психологам для психодіагностики професійного “образу Я” студентів медичних коледжів і розробки програми з його розвитку.