У статті здійснюється порівняльний аналіз композиційної функції таких образів, як юнак та старець, в поемах «Мцирі» М. Ю. Лермонтова та «Таврида» С. Боброва. Подібне зіставлення дозволяє стверджувати: в целому орієентуючись на алегоричну традицію (маються на увазі твори Юнга-Штіллінга, С. Боброва, Тіка, Новаліса) інтерпретації цих образів, М. Ю. Лермонтов суттєво скоригував ідеологічну компоненту їх ролі у розвитку сюжету. В результаті пару «наставник та його учень» можна розцінювати в поемі «Мцирі» як емблематичну формулу.
The article compares the compositional function of such images as a young man and an old man in the poems "Mtsiri" by M. Yu. Lermontov and "Tavrida" by S. Bobrov. Such a comparison suggests that, in general, focusing on the allegorical tradition (meaning the works of Jung-Stilling, S. Bobrov, Tick, Novalis) interpretation of these images, M. Yu. Lermontov significantly adjusted the ideological component of their role in the development of the plot. As a result, the pair "mentor and his student" can be regarded in the poem "Mtsiri" as an emblematic formula.