У дослідженні розкрито роль вербальної та невербальної метафор в педагогічному дискурсі. Доведено, що застосування метафори в педагогічному дискурсі сприяє узагальненню методичного матеріалу, активізації розумової та пізнавальної діяльності у реципієнтів навчального процесу. Установлюючи зв’язок між знайомими та незнайомими темами для слухачів, поєднуючи це все в метафоричних образах, педагог намагається полегшити аудиторії сприйняття інформації, дає їй можливість будувати образи у своїй свідомості. Метафора у мові педагога не лише прикрашає текст, а й робить його зміст більш влучним і зрозумілим, впливає на інтелект, почуття і волю реципієнта, влучно та ефективно виказує інформацію адресатові. А здійснення цього можливе за умови розуміння людського мислення, вивчення ментальних процесів і осягнення індивідуального, групового (класового та ін.) і національної самосвідомості. Тому, метафора є вагомою складовою самореалізації та професійного розвитку педагога, оскільки влучний добір візуальних та вербальних метафор вимагає від педагога не лише досконалого знання матеріалу, а й налагодження контакту з реципієнтами педагогічного процесу.
In the research disclosed the role of verbal and nonverbal metaphors in pedagogical discourse. It has been proved, that using of metaphors in pedagogical discourse contributes to generalization of methodical material,activation of mental and cognitive activity in the recipients of the process. Pedagogue try to make easier perception of information to the audience, give it opportunity to build insults in it consciousness, be the way of establish a link between known and unknown topics for hearers, combining all this in metaphorical insults. The metaphor in the language of pedagogue, not only decorates the text, but makes it content more accurate and understandable, influence on the intellect, feelings and freedom of recipient accurate and effective displays information to the addressee. And realization of these is possible in case of understanding of human thinking, studding of mental processes and comprehension of the individual, group (party, class, etc.) and national consciousness. That’s why, metaphors is a weighty compound of self-realization and professional development of pedagogue, because accurate selection of visual and verbal metaphors requires from pedagogue not only perfect knowing of the material, but set-upping the contact with the recipients of pedagogical process.