Abstract:
У монографії на основі дослідження документальних джерел (ЦДІАК, ЦДАВОВ України, ДА м. Києва, ДА Миколаївської, Чернігівської, Херсонської областей), фонду стародруків і рідкісних видань ХІХ – ХХ ст. Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського обґрунтовано процес становлення і розвитку учительських інститутів в Україні другої половини ХІХ – початку ХХ ст., розроблено його періодизацію, виявлено провідні тенденції і особливості адміністративно-організаційного устрою, змісту професійно-педагогічної підготовки, актуалізовано досвід діяльності учительських інститутів зазначеного періоду в сучасних умовах розбудови національної педагогічної освіти.
Розрахована на науковців, учителів, викладачів вищих педагогічних навчальних закладів, організаторів та керівників органів освіти, студентів.