На основі вивчення історико-педагогічних джерел та архівних матеріалів, автор статей висвітлює етапи педагогічної підготовки фахівців в Ніжинській гімназії вищих наук (з ІІ половини ХІХ ст. – до 1940-х року ХХ ст.) Аналізуються наукові праці і статті українських вчених і педагогів цього періоду. Аналізується склад навчальних дисциплін педагогічного спрямування, які викладались. Вивчення навчального процесу педагогічної підготовки в освітніх закладах України (XIX–XX ст.) має перспективу подальшого вивчення, як важливий навчальний матеріал про професійну підготовку вчителів в Україні.
На основе изучения историко-педагогических источников и архивных материалов, статей, автор раскрывает этапы педагогической подготовки педагогов и специалистов в Нежинской гимназии высших наук (во ІІ половине ХІХ ст. – до 1940 г. ХХ ст.) Анализируются научные работы украинских ученых данного периода, а также учебные дисциплины, которые преподавались в учебном заведении. Изучение процесса педагогической подготовки специалистов в учебных заведениях Украины (XIX–XX ст.) имеет перспективу дальнейшего развития, как учебного материала о профессиональной подготовке учителей на Украине.
On the basis learning historical pedagogical sciences and archival materials and articles the author binds out stages of pedagogical training of specialists at Nizhyn Gymnasium of Nigh Sciences (from the second half of the 19th century to 1940s of 20th century). The scientific works and articles of Ukrainian scholars and pedagogists are analyzed. Also there is an analysis of the system school disciplines of pedagogical training at Ukrainian educational institutions in the certain chronological period has a perspective of further studying as an important stage of professional training of teachers in Ukraine.