Стаття присвячена розгляду засад дитиноцентризму, як педагогічного світогляду щодо виховання дитини, у науковій та практичній діяльності відомого педагога Станіслава Теофіловича Шацького (1878–1934 р.), одного з фундаторів теорії вільного виховання. Будучи в душі просвітителем і гуманістом, він одним з перших створив у передреволюційній Росії дитячі школи-колонії, де навчання активно поєднувалося з суспільно-корисною працею. Визнаний теоретик педагогічної думки С. Т. Шацький, розглядав різнобічну трудову діяльність, як педагогічний засіб організації нормального дитинства, розвиваючи ідею зв’язку трудової, естетичної та розумової діяльності дитини з її навчанням.
Статья посвящена рассмотрению основ детоцентризма, как педагогического мировоззрения по воспитанию ребенка, в научной и практической деятельности известного педагога Станислава Теофиловича Шацкого (1878–1934 г.), одного из основателей теории свободного воспитания. Будучи в душе просветителем и гуманистом, он одним из первых создал в предреволюционной России детские школы-колонии, где обучение активно сочеталось с общественно-полезным трудом. Признанный теоретик педагогической мысли С. Т. Шацкий, рассматривал разностороннюю трудовую деятельность, как педагогическое средство организации нормального детства, развивая идею связи трудовой, эстетической и умственной деятельности ребенка с его обучением.
This article examines the principles dytynotsentryzmu as pedagogical outlook on child rearing, in the science and practice known teacher Stanislav Teofilovycha Shack (1878–1934, the), One of the founders of the theory of free education. Being in the shower Enlighteners and humanist, he created one of the first pre-revolutionary Russia in the school-colony where active learning combined with socially useful work. Recognized educational theorist thoughts S. T.Shatsky, considering diverse career as a pedagogical tool of a normal childhood, developing the idea of labor communications, aesthetic and intellectual activity of a child with her studies.