Browsing Номер 16 by Title

Sort by: Order: Results:

  • Unknown author (НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020)
  • Kondratiev, Yuri (НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020)
    We show a possibility to apply certain philosophical concepts to the analysis of concrete mathematical structures. Such application gives a clear justification of topological and geometric properties of considered mathematical ...
  • Demyanenko, Natalia (НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020)
    Educational innovations are defined as a complex, self-renewing systemic formation, dependent on changing social and educational priorities. The system of educational innovations has been developed taking into account the ...
  • Kondratiev, Yuri; Kochubei, Anatoly N.; Jose Luıs da Silva (НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020)
    In this paper we study the effect of the subordination by a general random time-change to the solution of a model on spatial ecology in terms of its evolution density. In particular on traveling waves for a non-local spatial ...
  • Tsvetkova, Hanna; Voityuk, Iryna; Domina, Victoriia (НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020)
    This article deals with some aspects of modern pedagogical knowledge, in particular with the role of meta-theory in innovations. The innovation is viewed through the prism of meta-theory as the ability to a new, reflexive, ...
  • Вірич, Павло; Надтока, Оксана; Вірич, Петро; Мартинюк, Віктор; Куцевол, Наталія (НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020)
    Лікування ран передбачає створення умов для регенерації тканин та запобігання бактеріального зараження. Як антибактеріальні засоби використовують антибіотики, бактеріостатичні органічні речовини, іони металів та їх оксиди. ...
  • Кондратьева, Наталія (НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020)
    This article is an essay about composers and music of the twentieth century. It is about the big experiment to create new musical forms and «thinking in music».
  • Каїра, Зоя; Ващенко, Олександр; Ващенко, Ольга (НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020)
    Встановлено, що конкурентоспроможність малого підприємства (МП) залежить від використання ефективних маркетингових комунікаційних стратегій. Показано, що успішний розвиток і адміністрування маркетингових комунікацій вимагають ...

Search DSpace


Browse

My Account