У статті охарактеризовано особливості прозової спадщини маловідомих українських письменників кінця ХІХ століття М. Кононенка та В. Леонтовича; шляхом порівняльного аналізу репрезентовано їх індивідуальні пошуки в царині української белетристики щодо розкриття психології людини. Зроблено висновок про особливості індивідуального стилю письменників, які, належачи фактично до одного літературного напряму, різняться індивідуально-стильовою манерою написання: В. Леонтович, будучи неореалістом, тяжіє у творчості до імпресіоністичної поетики, а для творчої реалістичної манери письма М. Кононенка характерна наявність імпресіоністичних стильових рис, що накладаються на натуралістичну основу.
В статье охарактеризованы особенности прозаического наследия малоизвестных украинских писателей конца XIX века М. Кононенко и В. Леонтовича; путем сравнительного анализа представлены их индивидуальные поиски в области украинской беллетристики по раскрытию психологии человека. Сделан вывод об особенностях индивидуального стиля писателей, принадлежащих фактически к одному литературному направлению, различающихся индивидуально-стилевой манерой написания: В. Леонтович, будучи неореалистом, тяготеет в творчестве к импрессионистической поэтике, а для творческой реалистической манеры письма М. Кононенко характерно наличие импрессионистических стилевых особенностей, наложенных на натуралистическую основу.
In the article the peculiarities of the prose heritage of unknown Ukrainian writers of the late ХІХ century V. Leontovich and M. Kononenko are characterized. With the help of comparative analysis their individual pursuits in the field of Ukrainian fiction to reveal human psychology are represented. The conclusion about the peculiarities of the individual style of the writers who actually belong to the same literary trend vary stylistically: V. Leontovich, being a neorealist, tends to work in impressionistic manner; for the realistic style of M. Kononenko’s creative writing impressionist stylistic features based on naturalism are characteristic.