Висвітлюються основні наукові та науково-педагогічні дослідження з питань розвитку духової музики й виконавства на духових інструментах. Визначаються основні напрями вітчизняних і зарубіжних наукових досліджень із цієї проблеми.
У другій половині ХХ ст. наукові дослідження в галузі розвитку духової музики й духової освіти охоплюють широкий спектр проблем, пов’язаних як із подальшим розвитком і поліпшенням виконавства на духових інструментах і їх технічного
вдосконалення, так і з підготовкою виконавців і викладачів гри на духових інструментах.
Історіографія наукових досліджень і наукових пошуків досить велика й різноманітна за змістом. Її умовно ми поділили
на чотири напрями.
Перший напрям – це вітчизняні та зарубіжні наукові дослідження (дисертації), тематика яких пов’язана з історією розвитку духових інструментів і виконавства, їх ролі в розвитку загальної світової та вітчизняної музичної культури.
Другий напрям – дослідження (дисертації й науково-методичні праці), предмет яких пов’язаний з удосконаленням техніки виконавства на духових інструментах згідно з їх класифікацією: деревинні, мідні.
Третій напрям – це дослідження (дисертації) з проблем підготовки педагогічних кадрів із навчання гри на духових інструментах, керівників духових музичних колективів (оркестрів, ансамблів).
Четвертий напрям – це фундаментальні монографічні роботи, навчальні посібники, які визнані в професійних колах на державному рівні та рекомендовані для поширення, вивчення й застосування в практичній роботі з підготовки
музикантів-духовиків і в педагогічній практиці.
Усі ці напрями охоплюють основний теоретичний і практичний зміст феномена духової музики та основні види її виконавства.
The article covers the main scientific and scientific-pedagogical researches on the development of wind music and performance
on wind instruments.
Learning the playing wind instruments is an integral part of musical and pedagogical science, which examines the general laws of the learning process. Domestic pedagogical science in the field of performances on wind instruments is not more than 80 years old.
The purpose of the article is to highlight the main scientific and scientific-pedagogical research on the development of wind music and performance on wind instruments.
Historiography of scientific research and scientific research is quite large and varied in content. We conventionally divided it into four directions:
The first direction is domestic and foreign scientific research (dissertation), the topics of which are related to the history of the development of wind instruments and performances, their role in the development of the general world and domestic musical culture.
The second direction – research (dissertation and scientific and methodological works), the subject of which is related to the improvement of technique of performance on wind instruments in accordance with their classification: wood, copper.
The third direction is a research (dissertation) on the problems of training pedagogical staff for learning games on wind instruments, heads of wind musical groups (orchestras, ensembles).
The fourth direction is fundamental monographic works, study guides, which are recognized in professional circles at the state level and recommended for the dissemination, study and application in practical work on the preparation of musicians-bikersand in pedagogical practice.
All these areas cover the main theoretical and practical content of the wind music phenomenon and the main types of its performance.