Встановлено, що активна наукова робота студентів можлива тільки за наявності серйозної і стійкої мотивації. Найсильніший мотивуючий чинник – підготовка до подальшої ефективної професійної діяльності. Вивчення досліджень з проблеми дали змогу переконатися, що студентів потрібно навчити визначати головні складові, структуру наукової роботи, визначити їх готовність до проблемного навчання, навчити користуватися засобами наукової діяльності, вміти проводити експериментально-дослідну роботу. Під час наукової діяльності особлива увага майбутніх психологів спрямовується на способи поповнення знань. Принципово змінюється характер мотивації, а також когнітивно-навчальної, процесуальної та соціально професійної діяльності: замість відтворення та закріплення знань, йде самостійний пошук нового матеріалу. Таким чином стимулюються зростаюча мотивація та соціально-професійна спрямованість. Теоретичний аналіз та узагальнення досвіду керівництва студентською науковою роботою дозволили виділити особистісні характеристики майбутніх психологів в їх готовності до наукової діяльності. Розкрито форми і методи наукового пізнання студентів – майбутніх психологів та визначено умови їх використання. Визначено, що сучасна наука виконує дві основні соціальні функції – пізнавальну і практичну.
It was identified that active scientific work of students is possible only in the presence of serious and persistent motivation. The strongest motivating factor is the preparation for further effective professional activity. Studying of research on the problem made it possible to make sure that students need to be taught to determine the main components, structure of scientific work, to determine their readiness for problematic studying, to learn to use the means of scientific activity, to be able to carry out experimental and research work. During scientific activity, particular attention of future psychologists is directed to ways of updating knowledge. The nature of motivation, as well as of cognitiveeducational, procedural and socioprofessional activity is fundamentally changing: instead of knowledge filling and retention, there is an independent search for a new material. In this way, increasing motivation and socioprofessional orientation are stimulated. Theoretical analysis and generalization of the experience of leadership of student scientific work made it possible to distinguish the personal characteristics of future psychologists in their readiness for scientific activity. The forms and methods of scientific knowledge of students - future psychologists are solved and the conditions of their use are determined. It is determined that modern science performs two basic social functions - cognitive and practical.