Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні умови розвитку професійної відповідальності у майбутніх фахівців ракетно-космічної галузі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Крошка, Наталія Петрівна
dc.date.accessioned 2020-04-02T09:38:32Z
dc.date.available 2020-04-02T09:38:32Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Крошка, Наталія Петрівна. Психологічні умови розвитку професійної відповідальності у майбутніх фахівців ракетно-космічної галузі : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Крошка, Наталія Петрівна ; [наук. керівник Шевченко Наталія Федорівна ] ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2020. - 21 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27930
dc.description.abstract У дисертації, присвяченій вивченню психологічних умов розвитку професійної відповідальності майбутніх фахівців ракетно-космічної галузі, здійснено теоретичний аналіз наукових підходів дослідження проблеми в зарубіжній та вітчизняній психології; визначено сутність поняття «професійна відповідальності майбутніх фахівців ракетно-космічної галузі»; теоретично обґрунтовано психологічні умови її розвитку у процесі професійної підготовки. Емпірично досліджено особливості та динаміку розвитку структурних компонентів професійної відповідальності студентів. Визначено критерії (засвоєння сутності професійної відповідальності; суб’єктивація мотивів та цінностей професійно відповідальної поведінки; осмисленість професійної діяльності), показники та рівні (низький, базовий, виконавчий, ініціативновідповідальний) розвитку професійної відповідальності майбутніх фахівців ракетно-космічної галузі. Обґрунтовано модель та розроблено і апробовано психолого-педагогічну програму розвитку професійної відповідальності майбутніх фахівців ракетнокосмічної галузі. Доведено її ефективність та доцільність впровадження до процесу професійної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю. ua
dc.description.abstract В диссертации, посвященной изучению психологических условий развития профессиональной ответственности будущих специалистов ракетно-космической отрасли, осуществлен теоретический анализ научных подходов к изучению проблемы в зарубежной и отечественной психологии; определена сущность понятия «профессиональная ответственности будущих специалистов ракетнокосмической отрасли»; теоретически обоснованы психологические условия развития профессиональной ответственности (осознание ответственности как профессионально значимого качества специалиста ракетно-космической отрасли; развитость мотивов социально-ответственного поведения; выраженность волевых качеств личности; интернальность субъективного контроля в профессиональной деятельности; выраженность совестливости; осознание саморегуляции поведения в профессиональной деятельности) в процессе профессиональной подготовки. Эмпирически исследованы особенности и динамика развития структурных компонентов профессиональной ответственности (когнитивного, мотивационноаффективного, деятельностно-поведенческого) студентов. Определены критерии (усвоение сущности профессиональной ответственности; субъективация мотивов и ценностей профессионально ответственного поведения; осмысленность профессиональной деятельности), показатели и уровни развития профессиональной ответственности будущих специалистов ракетно-космической отрасли. На основе обобщения результатов и статистической обработки данных установлены четыре уровня развития профессиональной ответственности будущих специалистов ракетно-космической отрасли (низкий, базовый, исполнительский, инициативно-ответственный). Выявлено доминирование базового (І курс обучения) и исполнительского (ІІ – ІV курсы) уровней развития профессиональной ответственности студентов. Обоснована модель развития профессиональной ответственности, в которой наглядно отражена взаимосвязь элементов: психологических условий развития, содержания программы развития, средств воздействия на развитие компонентов профессиональной ответственности. Разработана и апробирована психолого-педагогическая программа развития профессиональной ответственности будущих специалистов ракетно-космической отрасли. В ходе формирующего эксперимента доказана эффективность представленной программы развития. ua
dc.description.abstract The dissertation is devoted to the study of psychological conditions of the professional responsibility development of future specialists of the rocket-and-space technology. Theoretical analysis of scientific approaches to the professional responsibility problem in foreign and domestic psychology has been conducted; the 20content of the concept «professional responsibility of future specialists of the rocketand-space technology» has been defined; psychological conditions of its development in the process of professional education have been theoretically substantiated. Features of development of the professional responsibility structural components and its dynamics throughout the educational process have been empirically investigated. Criteria (assimilation of the meaning of the professional responsibility; subjectification of the motives and values of the professional responsible behavior; self-awareness of the professional activities), indicators and levels (low, basic, executive, initiativeresponsible) of the professional responsibility development of future aviation specialists have been defined. There has been substantiated the model, elaborated and approbated a psychological-and-pedagogical program of development of the professional responsibility development of future specialists of the rocket-and-space technology. Efficiency and practicability of the program implementation into the process of professional education of the technical profile specialists has been proved. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова ua
dc.subject професійна відповідальність ua
dc.subject соціально-відповідальна поведінка ua
dc.subject інтернальність суб’єктивного контролю ua
dc.subject вольові якості особистості ua
dc.subject совісність ua
dc.subject саморегуляція поведінки ua
dc.subject фахівець ракетно-космічної галузі ua
dc.subject психолого-педагогічна програма розвитку професійної відповідальності ua
dc.subject профессиональная ответственность ua
dc.subject социальноответственное поведение ua
dc.subject интернальность субъективного контроля ua
dc.subject волевые качества личности ua
dc.subject совестливость ua
dc.subject саморегуляция поведения ua
dc.subject специалист ракетнокосмической отрасли ua
dc.subject professional responsibility ua
dc.subject socially responsible behavior ua
dc.subject internal locus of control ua
dc.subject personal volitional qualities ua
dc.subject conscience ua
dc.subject behavior self-regulation ua
dc.subject rocket-and-space technology specialist ua
dc.subject psychological-and-pedagogical program of the professional responsibility development ua
dc.subject.classification 378.091.12:159.9-051:005.25:629.78(043.5) ua
dc.title Психологічні умови розвитку професійної відповідальності у майбутніх фахівців ракетно-космічної галузі ua
dc.title.alternative Psychological conditions of the professional responsibility development of future specialists of the rocket-and-space technology
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу