ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Колодич, О. Б. | |
dc.date.accessioned | 2020-03-30T12:22:32Z | |
dc.date.available | 2020-03-30T12:22:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Колодич О. Б. Розвиток мовленнєвих функцій дітей з особливими потребами як інтелектуального складника освітньої діяльності / О. Б. Колодич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 70. – С. 137-141. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27853 | |
dc.description.abstract | У статті розкрито проблему необхідності формування мовленнєвих функцій дітей з особливими освітніми потребами для розвитку соціальної комунікації. Досліджено місце та роль вивчення іноземної мови в системі психологопедагогічної корекції відхилень у психічному розвитку, можливості формування мовленнєвої компетентності в дітей із затримкою психічного розвитку у процесі її вивчення. Новий підхід до соціальної адаптації та самореалізації дітей з особливими освітніми потребами пропонує використовувати раціональні ідеї комунікативно орієнтованого освітнього процесу дітей із затримкою психічного розвитку з урахуванням останніх досягнень у галузі мовознавства, психології, соціолінгвістики, інклюзивної освіти, корекційної практики. Він передбачає формування сукупності мовленнєвих навичок і вмінь, можливості їх практичного використання залежно від ситуацій і умов спілкування та соціальної взаємодії дітьми із затримкою психічного розвитку. Описано чинники, що визначають доречне використання вербальних і невербальних засобів комунікації, пов’язаних із певними труднощами в навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Низький рівень мовленнєвих умінь і навичок таких дітей поєднується з недостатнім розвитком їх усного мовлення, або того, що у психолого-педагогічній літературі розуміють як поняття «мовленнєва компетентність», але вони не завжди можуть дати належну характеристику такого порушення і правильно пояснити його прояви, щоби сформувати в дітей із затримкою психічного розвитку належні вміння. Формування мовленнєвої компетентності в дітей із затримкою психічного розвитку відкриває широкі перспективи; зокрема, цей процес потребує розгляду явищ мови не лише як комплексу мовних структур (граматика, лексика), але й як сукупності виконуваних комунікативних функцій. | ua |
dc.description.abstract | The article deals with the problem of speech functions’ forming necessity of children with special educational needs for the social communication’s development. The place and role of learning a foreign language in the system of psychological and pedagogical correction of deviations in mental development, the possibility of children with mental retardation speech competence’s forming in the process of its study are investigated. The new approach to social adaptation and self-realization of children with special educational needs proposes to use rational ideas of communicatively oriented educational process. In the correction process with mental retardation’s children is taking into account the latest achievements in the field of linguistics, psychology, sociolinguistics, inclusive education, correctional practice. It involves a set of the speech skills and abilities’ formation, the possibility of their practical use, depending on the situations and conditions of children with mental retardation’s communication and social interaction. The factors that determine the appropriate use of verbal and non-verbal communication means, which are related with special educational needs’ children feature deficient learning difficulties are described. The low level of speech skills of such children is combined with the deficient in the development of their oral speech, or what is describing in the psycho-pedagogical literature as a concept of «speech competence». But the scientists cannot always give a proper characteristic of such a disorder and explain properly its features and develop appropriate skills of children with mental retardation. The formation of speech competence of children with mental retardation demonstrates new perspectives; in particular, this process requires consideration of language phenomena not only as a complex of linguistic structures (grammar, vocabulary) but also as a set of communicative functions performed. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | мовленнєва компетентність | ua |
dc.subject | діти із затримкою психічного розвитку | ua |
dc.subject | мовленнєві уміння і навички | ua |
dc.subject | соціальна адаптація | ua |
dc.subject | самореалізація | ua |
dc.subject | особливі освітні потреби | ua |
dc.subject | speech competence | ua |
dc.subject | children with mental retardation | ua |
dc.subject | language skills | ua |
dc.subject | social adaptation | ua |
dc.subject | self-realization | ua |
dc.subject | special educational needs | ua |
dc.subject.classification | 612.789–056.26:37.015.311 | ua |
dc.title | Розвиток мовленнєвих функцій дітей з особливими потребами як інтелектуального складника освітньої діяльності | ua |
dc.title.alternative | The speech functions’ formation of children with special needs as an intellectual component of educational activities | ua |
dc.type | Article | ua |